Wednesday, March 4, 2009

Moral Of Story..

Awas!!..jgn suka membebel!!...

ceritanya begini:

Dikhabarkan ada seorang suami yang sangat tabah dan sabar. seorang lelaki yang sangat bertanggungjawab dan kasih pada keluarganya. mereka telah berkahwin selama 20 tahun dan dikurniakan beberapa orang anak.

sang suami ini sangat bertuah. dikurniakan seorang isteri yang sangat cantik. tiada apa kurangnya isteri ini. pandai juga memasak dan mengemas rumah. namun si isteri ada satu sifat; suka membebel dan suka mengarah suaminya itu dan ini.

Si suami sangat sabar pula. melayan kerenah isteri dan menadah telinganya untuk dimarahi walaupun hanya kesilapan kecil sahaja. si suami langsung tak melawan.dikisahkan; pada suatu petang, sewaktu si suami mengambil wuduk di tepi telaga,

si isteri membebel lagi pot..pet..pot..pet.. ntah apa2 yang tak dipuas hatinya. akhirnya kesabaran si suami sampai noktahnya. ditolaknya isteri ke dalam telaga dan dia pun masuk ke dalam rumah

Menjelang malam, si suami kehairanan. kenapa isterinya belum balik rumah walau sudah larut malam. hujung telinganya menangkap bunyi kocakan air. baru dia teringat..

Ya Allah...!!. segera dia berlari ke arah telaga, menghulur tali sambil menjerit2 memanggil isterinya.tiba2 tali terasa tegang seperti ada yang memautnya. tali ditarik perlahan2 ke muka telaga.

Tetibe kemunculan satu makhluk berbulu lebat dan agak besar sedang memaut tali. si suami kehairanan. lalu bertanya:

"siapa kau?"
jawab makhluk ittew:

"aku penunggu telaga nih. sekarang aku nak keluar.. bosan duduk dalam telaga.
.

""kenapa?"
tanya si suami..( ngan muka terkezut + muskil)

jawab lembaga tadi: "aku dah duduk dalam telaga nih selama 20 tahun dgn aman damai.. tetiba petang tadi ada sorang pompuan dok masuk telaga sambil membebel tak sudah2 sampai aku pun dibebelnya. tensen aku!. dah tak aman dunia aku.. ntah mana datangnya pompuan tu..

Nota Kaki: >>"moral of the story: Lu Pikir Ler Sendiri!..heheheh..huahuah!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...