Thursday, March 5, 2009

Bukan Ini Yang Ku Pinta..

Dikemana hilangnye sifat kemanusian dan nilai kasih sayang...

Ya Allah!!..tersentap..tergamam..teramat sedih..sakit hati..marah..itu yang mampu aku luahkan..

tidak terucap oleh kata-kata bila melihat berita yang menyayat hati ini di Kosmo hari ini (5.3.2009)...kalian boleh menilainya..

TELUK BAHANG - Kehadiran sekumpulan burung gagak yang mengerumuni sesuatu di tepi jalan Batu Feringghi berdekatan kawasan Pulau Asmara di sini bukanlah asing bagi tukang sapu Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), T. Verappa, 36.

Namun, semalam dia berasa tidak sedap hati lalu berpatah balik untuk melihat apa yang sebenarnya dikerumuni oleh kumpulan gagak tersebut.
Mengejutkan, kumpulan gagak itu sedang mematuk mayat seorang bayi yang masih bertali pusat dalam keadaan tertiarap di sebatang longkang di situ.

"Walaupun saya sudah terlajak kira-kira 100 meter dari tempat itu, tapi saya berasa lain macam pula sebab jumlah burung itu terlalu banyak.

"Saya hampir pengsan apabila mendapati benda yang dikerumuni itu merupakan mayat seorang bayi lelaki yang cukup sifat," katanya ketika di temui semalam.
Menurut Verappa, ketika kejadian pada pukul 10.30 pagi itu, dia baru selesai menyapu sampah di kawasan berhampiran.


1 comment:

strawbery said...

aku klau dapat la sape yg buang bayi nie..harus ku sule jerk... masa buat tak hengat apekan terjadi .. dah jadi buat cam gitu lak...[emo le pulak]... INGAT!!! allah sentiasa melihat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...