Tuesday, March 17, 2009

Ko buat aku cemas!

Pepg weekend camnie aku bz mendobi..mengemas umah..siap ngemas semua bilik..then aku mula mengemop lantai..siap ngemop trus aku cuci bilik ayor..belek2 bunge orchidku n siram2..siap sume..aku luruskan pinggang dan yg mana yg patut kt sofa..rest..tetibe aku terperasan umah aku nie senyap sunyi jerrr...omei!!????

Zassss!..trus aku masuk ketiga2 bilik carinye..tk dekk..masuk bilik air..tk dekk...jenguk kt balkoni kut2 ter terjun ker gamaknye..idak ler nampak dari kesayupan ketinggian umah aku niee..pggl2 nama dia senyap gak..cemas tul aku!..iye la omei ade pakai rantai loceng kt leher..so klu dier bergerak skeet pun akan berbunyi kan..then dalam jiwa kaco mencarinye aku melintasi almari nie..aku terperasan something dalam almari aku...u seeeee!!..

aku maleh nk citerrr..tk terucap nk citernye..lu pikirla awat la dier wat lawak sengal ngan aku arinie..dier yg sengal atau aku yg terlebeh sengal sbb cemas?

upernye dier duk tido dalam almari..masa aku mop lantai dier ni mmg suka mngejor mop aku..sampai aku plak kene ngelakkannya duk asik ngejor kain mop tuh..agaknye dah penat ngejor mop then aku masuk blk ayor masa tuh gak la dier masuk almari tuh gamaknye

aku tggikan volume suruh dier kuar..korang nengok dari arah mana dier masuk n kuar almari..salah satu cermin almari nie pecah semasa aku pindah memindah umah dolu..nk beli cermin tk terbeli2 masalahnya nk cari kedai cermin nie payah bebenor area sini..so aku tk salahkan omei bila dier masuk almari nie..sob sob sob..salah aku lagik kerrr..huhuhu
kotak darlie tuh aku dah buang..uishh dier buat main kejor2 lagikkk

nyudahnyee bila si gemokk dah kene marah..duk diam..pejam mate..
ambek ilham gamaknye lepas nie mikior nk wat apeee


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...