Monday, March 30, 2009

MC + Hujan Lebat & Ribut Yang Melanda

Rabu (25.3.09) pepagi lagi aku dah berkejar ke Emergency HPJ..asma aku datang kembali + demam+batuk+ complete!..check darah bagainye (saspek denggi ler tuh)..adussss. Gedebak gedebuk selesai kt HPJ kol 12 lbh..masaberjam2 kt emergency macam2 aku nengok..yg mana mai bru accident..jari putusnye..kes2 baby2 lgi ler sedih aku..(siap nangis lagik aku..very sensitip tul arr)..berdarah2 berbagai..adusss ngerinyee..tp sib baik aku tk bape 'seremmm' ngan darah2 nie..(udah biaseee). Ape2pun dapat arr aku mc 3 hari..trus aku ngira2 seharusnye 5 hari yg harus aku perabehkan mc aku nie kt umah..uii pening gak niee..itu makna nye kene ler merehatkan diri sebaek2nyeerrrr..sayangi diri sendiri..
~~~~~~~~

Nie masa ribut hujan lebat ari khamis esoknye..ngah aku merehatkan2 diri (sebenarnya lolap) tetibe berdentummm..terkezut!! bunyiik guruh siap petir!then trus macam2 bunyik dari celah2 pintu tingkap nye..bunyiknyee klu diamati seram gak..berderu2 anginn. bingkas aku bangun ke dapur tgok2 abeh barang2 aku jatuh( yg letak dirak)..tempias mencurah2 masuk..jenguk kt balkoni abeh pasu2 bunge aku terbalik2..abeh la berlumpur balkoni aku dek tanah2 pasu2 tuh..alas2 kaki pun leh berterbang..uiii dasatnyeeee! tetibe aku dengar 'prangggg'..aku bukak pintu utama umah aku nie aku tgok cermin cover lampu syiling jatuh pocah bederai..punyer ler kuat anginnye..


dalam2 ribut tuh sompek lagik aku snap dr cermin pintu nie...

rasa bergegar umah aku nie..ker aku yg 'bergegar' sbb takut..huhuhu
( ada pengalaman bergegar umah masa Tsunami dolu tuh..dah merasainye dr tkt 17 umah aku)



Korang perasan tanah lumpur yg berarus tuh datangnye dr tanah2 yg dikorek ditepi tuh (ntah ape nk dibuek projeknye laie)..abeh kete2 tuh bersalut air keemasan..sib baik aku parking jauh skeet nghadap umah aku. Ada sebab kenapa aku xsuka parking depan playground tuh..sebabnye budak2 nie klu main tk beringat..abeh bola dibalingnye terkena kete..penah aku tgok depan mata aku..budak2 nie suka 'ngetuk' kete sampai berbunyik alarm (kete2 yg alarmnye sensitip)..bila owner off alarm dr ateh umah..budak2 nie buat lagikkk...uishhhh anak sapaaa arr nieeeee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...