Tuesday, March 17, 2009

Exp datenye atau aku yg tersilap membelinye..

Sabtu jam 3 aku gie la jenjalan kt shopping mall nie..klu kt sini rasanya korang pun tau itu la satu2nya tmpt shopping yang gadang besar nye..pusing2 aku terlihat kuih nie..(my feveret tau)..so nak masak sendiri..sendiri mau ingat la kan..yg mudah ringkas n cepat makan..BELI jer la..
Sampai umah dengan semangat berkobar nk masak..tup2..korang nampak ape yg aku nampak..
ala2 ada 'bunge2 penyeri' atas kuih tuh..hangin jer aku..tapi sabar2..tak baik depan rezeki..

kalau korang nengok..exp datenye lambt laie nk abehnye kan..so camner leh jadik camnie..muskil nih..
Dengan semangat jitu malam tuh gak aku gie balik market tuh..gie kaunter khidmat pelanggan bila staff situ tgok..dia cakap semalam jer 3 brg dikemblikan kes yang sama...u see! Dorang cakap maybe frozen kt situ dah tak bape sejuk..aku xkisah ler kan frozen tuh rosak ke ape ke bukan aku yg nk baikinya kan..so dipermudahkan citer dikembalikan duit aku..aku bukan berkira pasal duit tuh..idak ler mahal reganya..klu korang fikir tk yah pulang pun tk pe..kira buang jer dlm tong sampah..abeh jer citer ..aku leh buat cam disarankan tapi aku jugak ada hak sbg penguna dan bab komplen2 nie..sekurang2nya kwn2 ku yg lain bila terkene camnie tau ape yg korang harus lakukan..
Sebelum aku blah..sempat akak tuh bg aku gift aku nengok dari jauh nampak dia abek tupperware wpun brand cap ayam (xkisah ler kan bukan aku kisah pun kan) dalam kepala aku dok mikir gamaknya dia nie tau aku selalu tapau menapau bekpes dr umah..hehehe!..siap ngan 4 biji gelas plastic..cam suruh aku gie piknik jer..tapi yg penting kaler nye my feveret..ku lihattt ijauuuuuuuu
berguna jugak benda alah nie nanti...cayo lah cakap den!




1 comment:

strawbery said...

ape kate peh nie klau ada nampak brg yang berkulat kite beli jugak.. peh tue hanto balik bleh dapat lagik benda cam kat atih tue...huahuahuahua..bukan senang wooo nak dapat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...