Thursday, March 17, 2011

Cuti-cuti di Melaka...misi cari kupang lagi!!

Mula-mula keterujaan aku nk letak gambar nih dolu...
cantikkan rumah nih....rumah di negeri melaka adalah sinonim dengan rekabentuk sebegini...comel jerrr ;)

walaupun pesat membangun ketika ini di melaka....namun kita dapat melihat lagi rumah-rumah tradisional...aku suka rumah-rumah gayak gini...kecik2 comel..kalau ko tengok dari luar.. nampak cam kedudukan bumbung rendah sikit kan....bila dah masuk tak ler rendah sangat...elok jer kalau ko berdiri tak mana terhantuk kat syiling ke hapa...

satu lagi aku berkenaan corak-corak batu kat tangga tuh...sangat2 klasik..dah leh tahu semua rumah camtuh ..rekabentuk tangga sama jerr...kuncup dari bhg atas kembang bawak ke bawah...time raya leh letak pelita kt bucu atas batu kt tangga nak naik tuh...cantikk

yang membuat aku terpesona rumah nie sebab catnya pink kaler...bersih..pokok-pokok bunganya teratur jerr. Dengan pasu2 ko dia cat kaler pink...huhuhu xmenahan kayy

aku sempat snap dari dalam kete sajerr....nk snap kuar dekat2..segan plak..huhuhu

p/s ~ kepada tuan rumah yang cantik ini...ampunkan saya curi2 snap gambar umah pakcik makcik...tapi tak pe pakcik makcik..kurang-kurang rumah pakcik makcik nih semalaysia orang leh nengok tau...rumah cantik kena ler promo memujikan...*senyummmmmm sambil kedip2 mata

kebetulan masa ke melaka aritu aku menginap di sebuah resort yang betul-betul berhadapan dengan rumah ini...tuh yang perasan sangat

Shah's Beach Resort..semalaman standard (weekend) aku dapat RM170..ok la..sbb aku walk-in no booking2 pun pakai terjah jerr..time2 weekend gini harga pun up sikit kan..kalau hari biasa Rm150 jerk

masa nk check-in aku pasan nama nie...ermmm macam penah ku dengar nama ini yeaa..tapi dimana kahhhh* (wat muka pikir-pikir dah dpt bayang2 muka dia nih)...sure korang ada yg tahu sapakah pemilik nama ini kan? cube cite cite cite...

deco dalam resort tk sempat nak snap..kelupaan..memasing dah penat..aku pun xbape sihat time nie...tahu nk lolap jerr....yang aku pasan syiling dalam bilik diperbuat dari anyaman..cantikk...kat beranda ada kusi untuk ko lepak-lepak sambil feel-feel ngadap laut.

Abah aku sempat gak ke pantai nengok ada orang mancing katanya...pantai dengan bilik kitaorang nie tk leh jauh..lebih kurang 10 kangkang kera jerr....kalau sekangkang nampak sangat nipunya kan...hehehehe*sila lempang lelaju

u see...kuar jer pintu bilik dah leh terjun swimming pool kan...dekat bebenau...kalau ko jenis tido malam ngigau jenis berjalan plak tuh...bahaya kayy.. ;)

masa nie tengah bekpes...nengok budak2 mandi...bapak mak budak pun sama masuk kolam. Penginapan termasuk bekpes untuk 2 orang. kalau ko lebih tetamu sama menginap..bekpes sahaja per head RM15...kanak-kanak RM12.

tapi satu bekpes aku tak berkenaan..tak sedap...tak banyak menu..tak padan dengan harga yang dibayar.... iyea anak-anak kita sebagai pengguna harus menyuarakan pendapat dan pandangan k...no ko nak komen2 tanpa bukti

sebelum pulang ke KL...harus mencari ini dulu...korang tahu ape nih?...iyeaaaa KUPANG....sekilo Rm4 sahaja...very murah. Aku beli kat pasar borong pun sepeket plastik cam bungkus lauk tuh pun dah Rm10. balik ko cuci basuh bersih-bersih..klu idak rasa cam berpasir jerr

Sesapa yang penah baca n3 sebelum nie akan tahu bahawa kupang is my feverett....masak sambal pun sodap, direbus cam kerang tuh pun sodap....bagi tekak napsu aku nie kupang rebus lebih sedap manis2 gitu dari kerang tau..korang leh mencubanya...

lagi wajib dibeli cencaluk (aku tk makan...kene belajo kut) dan belacan..dua-dua mak punya..

selesai semua membeli dan berjalan-jalan, maka kembali kami ke pangkal jalan ke rumah...sekian.

Nota Hati:.tak pueh nk pusing melaka....disebabkan aku xsihat..its ok..next!!..tungguuuuu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...