Friday, March 18, 2011

ABC Tanjung yang femes di Pantai Kelebang Melaka

first aku nak cakap...sentapppppppp!!...walaaaaaaaa mantoppppp sodappppp!!

naip n3 nih pun dah kecur bila ingat hirup sup tulang hot-hot dr dapur.....yumii yumiii

Tak heran ler sebelum nih aku dengar cerita pasal ujung-ujung nama tanjung nie...ghupanya gerai nih penah masuk paper ko....haruslah kan kalau dah masuk paper..sure gelemer & sodap..iye dok?

Ingat n3 aku pasal aku menginap di Shah's resort sana...dihadapannya ada rumah melaka yang cantik itu?...yeahhhhhh

gerai nie betul-betul bersebelahan dengan rumah melaka yang cantik ala-ala kaler pink tuh...kalau ko datang dan terpandang shah's resort blah kiri....sebelum ko sampai shah's resort dalam 100 meter tuh harus ko toleh ke balah kanan...sure ko nampak kete dah berparking-parking dibahu jalan..berderet-deret menyenget2...haaa itu ler gerainya..dibawah pokok yang merendang....sejuk jer mata memandang

tempatnya biasa-biasa sahaja..gerai....ko buleh makan..pekena ABC or hirup cendol..perhhhhh...nyaman tekak

jom tengok ape yang kami order...nampak jer sikit menu...udah semua pakat abek menu yang sama kan..harus aku tayang yang maveles saja....setakat teh o panas, teh tarik....tak mao aku nk publish kay..hishh

ini ler yang punca femes...sebab itu digelar ABC Tanjung...aku tak makan..sebab still batuk-batuk time nih..harus berpantang kan...tapi aku tengok dorang dok kemam kepal2 berserot-serott abc nih kemain sampai licin...*serot-serot yedut straw bukan pe sajer dengki dorang kat aku kan...

nih plak coconut shake...mavelesss hingga ke titisan terakhir!!...aku rasa ujung sudu jer nak abek rasa kang kempunan plak......masih sedar diri tak leh lelebih beb.*ciannn aku

korang tengok..berwap-wap skrin camera aku nak snap sup nih..tuh maknanya didatangkan masih panas-panas lagikk...

sup tulang ini diisi dalam periuk tanah...so hot hot. kira nk menghirup tuh meniup ler dolu.....amaran keras tiup dulu sup tuh....kang melecur bibir anjelina jolie ko tuh

bestnya pakai periuk tanah nih..tahan lama kepanasan sup itu..jadik kalau ko makan dalam 5 minit..sup tuh masih terasa panas-panas suam gitu

selain sup diisi dalam periuk tanah nie..mee kari jugak dorang mengunakan periuk ini...bagus arr tokey gerai nie..kurang-kurang makanan kita tak cepat sejuk...*clap clap clap

dalam-dalam batuk..tak sedar diri lagi tuh.....tekak nak makan mee goreng....mmg sodapp!!....bila aku cakap mee nih sedappp...dan dan memasing kacau aku punye mee...eiii putus suap aku..hehehe

ulang tayang sup nih..sebab nampak menyelerakan...sajer nak mendengki bagi korang terliuq..hahahaha*kijamm aku

Sekian watamat pasal jejalan kt melaka...jejalan kat bandar & tempat bersejarah ada..tapi tak banyak gambar...sbb tuan tanah tak bape sihat..banyak duk dalam kete sajokk...next aku plan nak ke sana lagikk

Nota Hati: nama jer batuk2..tapi selero semedang ado..cena? cube cite cube cite...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...