Friday, April 22, 2011

My Orkid kian memekar....sweetnyeeeee

okey nih nak stori bab munge plak..senonim ngan nama aku..orchid aka orkid dalam ejaan melayu nye...so kejam dan terkutuk ler kalau aku tak tanam orkid kan...harus aku dimaki berbakul-bakul kalau tanam munge taik hayam bagai kan...wakakaka *ok xlawak

kali nie yang sempat mengombang berbunga..jenis nie..jangan ko tanya aku ape nama spesis orkid nih...idak ler aku menahu...tahu bela jer...bagi minum baja penataan cahaya matahari cukup...hidup ler dier.. ;)

ada 2 jenis...yang kaler oren tuh ngan putih purple tuh...aku nih giler sesangat orkid kaler purple...kalau beli orkid mesti mata tertancap kat kaler purple jerr.....walaupun kaler lain tapi nak gak ada sikit purple pun jadi la...sampai my mum cakap "cari-cari ler kaler lain plak..banyak sgt kaler purple..kang mak amek satu pasu bawak blk kg" *bermotip sungguh mak aku kan..hahaha

eklis aku tak bape gemor orkid kaler oren peten gitu...nampak cam 'kurus' jer kelopaknya kan...aku suka jenis kelopak besar2..lebar cam sebelah tuh....ada satu orkid tuh aku beli kat jualan masa pameran MAHA...nanti kalau dier berbunga..aku jajakan...

jom layan...

dier nih pantang asik dok cium-cium...penjaga munge2 aku...pantang ada burung bertenggek kat palang balkoni tuh siap arr...merangkak-rangkak dier melibas ekor nak buat serangan hendap gitu...

dier nih gayat tau...hahahahaha..

Nak tambah koleksi orkid..tk dek cukup ruang plak..nak gantung lelebih..dah la umah tinggi..bantainya hujan angin ribut kuat...harus terpelanting kat bawah..buat naya jer kalau ditimpa kat orang....setakat nie 4 pasu bergantung...

kalau dilihat dari parking bawah....time berbunga..dari ketinggian 19 tingkat tuh...hanya satu umah jer ko akan nampak orkid berjurai jatuh dari balkoni...umah aku ler tuh...hehehehee ;)

Nota Hati: mau cari orkid kaler merah2 gitu..ado?..rasanya cam penah nampak..ermmm

2 comments:

::ienafazlyna:: said...

eee...Omei MAT BUNGA!

Orchid said...

Iena:..auwwwww...well..sila salahkan mamanya..membentuk bior dr rebungnya..wakkakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...