Wednesday, April 13, 2011

Langkawi - Part 3 [ Kilim - Fish Farm ]

Dah abes pusing-pusing ke luar laut sana...jom kita ke fish farm sana...masih dalam bot yang sama...hari yang sama..ahli jemaah cik kiah yang sama... ;)

disini ikan-ikan dibela dalam sangkar...kira cam kelong arr....tak tahu ape itu kelong?....huh tak dapek den nak nolong ha...

laluan ke fish farm..aku suka nengok permandangan ini...cam 'V" diujung sana..keluar ke laut...cantikkk sangat..

okeyy...dah sampai...korang nengok tuh..rumah-rumah ala-ala rakit sana tuh...itulah fish farm...
aku puji tempat nih bersih ok...ada jual air minuman..botol mahupun dalam tin..jajan-jajan pun ade....sediakan duit jerr

ketika ini ada bot lain yang turut membawa tetamu kunjung tiba dan pergi...kira meriah lerr..


sebelum kita tengok ikan-ikan...korang nengok..sanggup omak aku tak mau keluar dari bot..punyer ler sayang kat bot gamaknya...hehehehe....seperti yang korang sedia maklum..n3 sebelum ni aku ada cerita perihal omak aku tak mau ikut sekali dalam jelajah naik bot nih...kerana desakan...terpaksa dia ikut gak...takut kena tinggal...

sampai sini pun omak tak mau turun..'tak pe..mak tunggu dalam bot jer..korang pergi arr'...siap bebudak yang kerja kat situ pujuk..'tak pe makcik..saya pegangkan bot nih kuat-kuat...makcik leh naik..bot nih takan jalan punya...beria-ria budak-budak tuh pujuk omak aku...tak mahu nyeeee naik gak...*sia-sia pujukan budak2 tuh...ekekeke

ok..first kita layan ikan pari...ada 3 ekor...besau-besau siot...masa tuh ler aku dok terbayang ikan pari yang selama nih aku feveret...huhuhu

boy aka penjaga kelong....beri penerangan....pari ni ada nama memasing...ada nama fatimah, usin...seekor lagi aku lupa nama dier daaa....

bila dengar nama usin jerr....anak-anak buah aku siap ajuk-ajuk cara usop wilcha lagik......usinnnnnnnnnnnn...usinnnnnnnnnnnnnnnnn...hahahahhaha...penangan HKLBR ko!!

aku geli nk seluk ke mulut nya beri makan....elok jer boy tuh dok nyuap...dah biasa kan..udah korje dia kan hari-hari..idak ler pelik...

kene nyelak bru nampak mulut pari yang cute itu...



masa nie aku tanya ..ekornya tak potong ke...boy tuh cakap belum lagi...huhhhhh ekor tuh kalau melibas orang.....sedappppp...ekekeke

abah mencuba pegang & beri makan....anak-anak ngan cucu-cucu semua tatot nak pegang...eiiii geli nyahhh..lembik-lembik gitu...tak suker tau.. ;)

abah lagi

dan abah lagi


banyak petak-petak kelong nie...setiap petak..satu jenis ikan...mana leh campur..kang gadoh ma..


enggak tahu namanya..lupo


salah satu gambar nie ada ikan siakap...tapi aku tak pasan yang mana satu...beratnya 10 kilo!...kira korang pandai teka..kira bijak bijak bijak!


ini ikan buntal....mula-mula aku terkejut..awat bentuk dia cenggini...boy tuh cakap...kalau ikan nih kembungkan badan dia..bru membulat....*ooooooooooooooooooooooo iye ke..dengan muka sengal-sengal ketidaktahuan aku...ciannn aku

besau giler kepala dia kan...aku membayangkan kalau dia membulat..ermmmmm *sambil garu2 dagu


orang yang asik berkepit ala-ala cintan cintun tuh semedang tuh digelar belangkas kan...ha ini ler ghupanya belangkas itu...belangkas ini buleh dimakan...

ikan yok-yok kut..lupo laa..


nih ikan sumpit...sebab ape nama dier sumpit..udah korjenya asik nyumpit jerr...kira terer betui ikan nih...first time aku nengok...*kagum + jakun aku


ujung jari tuh disalut ngan roti...nunggu ikan niih menyumpit...tepat sasarannya tau...jatuh roti tuh..berebut-rebut ikan tuh makan..

si dak Kimi mencube nasib..ikan tuh menyumpit...hehehhe

hehehhe...jaga-jaga..ikan tuh dah mai nak serangg.... ekceli banyak ikan kat sini..tapi aku dok leka dengo boy tuh cerita snap yang mana sempat jerr...cuaca panas pun iyee...ada petak tuh..tunggu punya tunggu ikan tak naik-naik...*berlagak ko kan ikan aku dtg ko xmao naik..cisss

ok next..eagle watching plak..tungguuuu

Nota Hati: seriau aku berjalan atas kelong nie..goyang2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...