Thursday, April 14, 2011

Langkawi - Part 6 [ Shopping Time, Idaman Suri & Haji Ismail Group, Tg Rhu ]

Masa untuk mengembirakan hati kaum hawa kan...ai suker suker tau..lalallalla

Jom kita ke Idaman Suri dolu...

sini macam-macam ado..segala jenis pinggan mangkuk periuk sudu gelas cawan..dari sekecik-kecik hingga ke besar-besar ade jual...pilih jer dan bayar..

Tapi sesapa yang bawak anak-anak yang ngah ligat tuh..hati-hati nie...aku sendiri masuk pun seriau..keliling semua pinggan cawan mangkuk berkaca...segala perhiasan pun kaca...kira sonang citer..kira 90% berkaca dan mudah pecah barangan kat sini...pecah harus ko kene bayar...tak ke kerugian kat situ...*rugi rugi

yang nie aku dok usha-usha berkenan gak...tapi penjagaan nya remeh ko..basuh kene lap cvepat bagi kering..kaki nya kene kasi lap bebetul...set gini dah lama ada kat market...cuma kali nie aku nengok tangkainya ada kelainan..nampak 'mahal' arrr ala-ala kristal ko..

yang nih aku berkenan..ermmm*money money money dimanakah kauu

yang nie memang dari awal sebelum pergi..dah pasang nak beli tefal...gara-gara termakan hasutan makcik nih...ekin...ko kan sajer tau wat mak tak keruan..hakhak!*gediksss2 manje

jom layannnn..cuci-cuci mata...

pengumpul barangan sebegini..suka lah kan. Orang lelaki selalu cakap..beli jer cam nih....nyudah nyer masuk dalam lemari aka almari hiasan.....buat hiasan bukan nak pakai..*opssssss terlebey suda

aku suka jer peten-peten gini...tapi nak aku beli..idak ler....tapi kalau okorang nak bagi.....aku nadah jer....wakakkakaaka

untuk menambah koleksi dalam almari




gila aku nengok nih..

DAIM...ai luv it!!..coklat-coklat ini semua aku borong kat haji semail sana...Hj Ismail Group...kedainya bercat hijau muda..seperti beg plastiknya jugak

Bag beroda gayak gini saiz yang sedang2 sahaja tuh..yang biasa orang dok tarik tuh..harga bawah RM40 jer...saiz bagasi paling besar yg cam traveling obersi tuh jer baru takat RM70-80 jer....kalau kat sini time sale gila-gila pun lom tentu dapat harga cenggini......sapa eh ada kirim aku belikan beg nih....ko mau gie obersi kan..opsss!!...ekekekke

habuan untuk korang aka my fren..show sebungkus jerr..tapi itu dalam ijau punya plastik ada banyak jugak*eh pesai pa sepeking mamak nih..hohohoh

nih kat Tg Rhu sana...untuk sampai ke sini..wajib melalui rimbunan pokok rhu sepanjang jalan kiri dan kanan sebab itu ianya digelar sedemikian rupa...

Korang nampak beg yang bergantung tuh..aku cukup berkenan beg munge2 merah tuh.....dari dalam kete mata aku tak kedip mandang....tapi dalam hati ada sabar lagi..*sabar sabar orchid..duit byk nk guna lg nih'...tang munge2 tuh..diropol-ropol dengan jenis kain organza jadik ler bentuk munge2 ros....begnya mmg besar..sesuai ler cam aku yang memang suka beg-beg gadang nie...bila ku mintak kurang...tak dibaginya ko..dicakap dah harga murah sgt tuh dik...seringgit pun tak leh kurang ko!..Dah ler muka makcik tuh garang*eh eh ko kan makcik...uishh uishhh...mentang-mentang ler time tuh kedai ko diserang ramai orang..ko dan dan langsung tak mao beri diskaun yerr...

kalau takat rega 20-40 hengget aku leh pejam mata lagi..terus sambar...disebabkan ko tak bagi kurang walaupun sehinggit buatkan hati aku sentap tui...

harus korang pandai menawar kat sini...aku dapat tangkap selai blouse tapi bukan di kedai makcik sombong itu...sudahnya satu family aku borong t'shirt-t'shirt untuk sendiri dan hadiah untuk teman-teman kat kedai akak nie......semua dapat diskaun..suker suker tau! ;)

yang penting mak aku siap cakap..nak t'shirt yang ada tulis-tulis langkawi takpun nak ade gambar helang tapi gambar kecik jerr....nak dihadiahkan kat jejaka-jejaka kat kampung yang mengirimnya...wahhhh haibat mak aku nih...

eh eh.....ape yang aku borong di idaman suri?..tungguuu yerr..bungkusan wrapping bag tuh pun tak berbukak lagi sejak balik aritu...mood lom mai lagikk....barang-barang hasil belian disana semua masih dalam plastik..tak berkemas lagi....aku sumbat kt bilik dalam sana....insy'allah weekend nih aku mulakan operasi yer.. ;)

Nota Hati: mahu pasang angan2 mau ke sana lagi...sapa mau ikut?..angkat tangan!!

2 comments:

Shafa said...

adoiyai, mmg tergoda dah ni tengok set cawan dan tempat lauk pusing2 tue...

Orchid said...

Shafa..mgg iyer..klu kt sini jer..ai abeh masa kemain lama..bengang jer org lelaki nunggu kat luar...tp dorang siap g minum kat seberang jln idaman suri nih sementara nunggu kaum2 hawa memsoping..nyudahnya balik satu innova ko hasilnya..hehehhee..tang tmpt lauk pusing2 tuh jer kitaorg beli 4 set (sib baek ai dh beli msa trip yg sudah)..lom masuk set2 hidang cawan2 pinggan..tefal jugak...
best shafa..kemaruk dibuatnya..yg penting..awal2 duit dh kene simpan..setakat 1k mmg simpan tuk soping & makan shj kt sini.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...