Thursday, September 2, 2010

Mee Goreng....Dah hujung-hujung puasa masak pun ala kadar

Sepanjang puasa nie aku tengok blog aku mahupun blog orang lain banyak n3 pasal masak memasak kan...baguih baguih! Fenomena ini pun ngan aku-aku hampir-hampir jadik blog masak-memasak...wakaka!

Semalam dah start rasa mood malas-malas nak masak...yang naunye penat pun iye gak...nak dekat-dekat raya nie korje pun banyak....banyak nak selesaikan sebelum aku cuti raya...kang ado yang tak dapat cuti raya ha...udah ler sampai saat nie cuti raya aku tak sign lagi....huhuhu cedehhh!

So semalam balik jenguk-jenguk dalam peti ada sket lebih mee, udang sotong daging pun ada...apalagi masak paling mudah dan pantas kira kol 7 baru aku letak kuali atas dapur...mee goreng.....lagipun dah lama plak tak makan mee goreng....sesekali ubah menu asik makan nasi jer time berbuka...*alasan hakhak!

Taraaaa..dah siap!..cepat dan pantas..hot hot lagi...mee goreng ala-ala lembab sikit. Then bancuh teh o paneh & goreng karipap sajokk...alhamdulillahh

masa aku berbuka....dia nie tukang tengok aku makan...suka buat muka camtuh ngalahkan cam dia puasa gak...ko baring dediam dulu yerr omei..kasi tuan ko nih makan dulu...kol 9 nanti baru giliran ko makan..hehehe

Nota Hati:tak sabar nak blk kg..huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...