Monday, September 6, 2010

Lomak Pucuk Paku + Pegaga...Ayam Goreng Black Paper..Ikan Sambal Sweet Sour, Cempedak Goreng

Penghujung kelas masak-memasak kian sampai noktahnya...minggu nie adalah minggu terakhir untuk aku gantung kuali bagai...kemas dapur.....abehkan stok makanan dalam peti...hehehehe...Hati sudah berlagu riang mau balik kampung...*lalalalala

Dalam ujung2 tu ada gak tetamu datang umah untuk berbuka sama...so masak pun main campak-campak sajokkk...lomak pucuk paku atas permintaan selera tetamu tapi saje aku gedik campur sekali ngan pegaga...kasi dia berkawan berdua....then aku kasi ketuk cili padi kaler merah tuh...bior nangesss....muahmuaamua

lomak pucuk paku + pegaga

Ayam goreng black paper/lada sulah...goreng kering plus letak bawang bebanyak..sodapppp tauu

ikan sambal....ujung-ujung rasa sweet sournya....sajer lebihkan pedas...sebab tekak tetamu aku nih ok jerrr....tak pedas tak kick katanya...balunnnn!

jam 10 sambung makan lagikkk..hehehehe! Aku goreng cempedak diluar pagar + kopi paneh.. berlawan-lawan makan sambil dok pot pet pot pet...

rasa-rasanya sekali dua lagi aku kena masak minggu...lepas nih abek tender masak-memasak kat kampung plak...khamis aku dah start cuti....sesudah sahur aku sudah berada di highyway....awal kuar rumah takut jem ma...

Nota Hati: puasa tahun nie ada penyusutan berat badan..hahahaha*sila percaya..lepas raya..ermmm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...