Wednesday, September 1, 2010

Berbuka Puasa Di Sri Teja Wetland Putrajaya...

Seperti tiap tahun berbuka beramai-ramai menjadi rutin tahunan bagi kitaorang nih...setiap tahun berubah tempat dan selera...cari harga yang berpatutan..buat pe dok gie bufet ramadhan mahal-mahal iye dok?..makan sket dah kenyang...rugi pelaburan mahal-mahal kan..kut kalau iye bufet mahal-mahal then leh makan sampai sahur ok gak....bertunggu bertangga ler ko kat situ...hakhak!

kalau tahun sudah korang ada baca n3 buka puasa di equestrian club kuda Putrajaya..Tahun nie tempat menjadi pilihan...Sri Teja Wetland, Putrajaya pada malam merdeka gitu....tempat ini dikelilingi tasik...amek feel-feel romantik sikit..heh!

Seramai 25 orang meramai/meriuhkan diri memasing kali ini...harga yang berpatutan..dewasa RM29.90 nett...tempat adalah terhad katanya. So aku telah membooking awal-awal sebelum hari kejadian. Sebab katanya sehari hanya kira-kira 80 orang sahaja tempahan yang diterima.
Sebelum itu aku bagi view terbaek punyer kat tasik wetland nie...betul-betul matahari jatuh diufuk sana...so sweet time nie...Ia juga berhadapan dengan Sri Perdana rumah PM kita. Sementara menunggu time berbuka....kitaorang ronda-ronda lawat kawasan dulu...t pose gedik-gedk dulu...hehehe! Terdapat jeti bersusun bot & kayak yang disediakan untuk perkhidmatan untuk rekreasi beriadah.

layannnn..

bro nie sibuk melayan karenah anak nak naik sampan katanya...bapak mithali ler katakan *wink wink
pencuci mulut..ada lagi tapi sempat yang nie jer aku snap..yang lain tak sempat..sebab asik lawat kawasan..
time berbuka...hidangan tersedia untuk dingap!..ada ikan bakar (hot hot)...telo itik masak lomak, sambal sotong, masak lomak & kari ayam/daging, ikan masak asam podeh, keli goreng cili, hati masak black paper, sayur campur, pucuk paku masak lomak tempoyak, segala sambal untuk mencicah, mee & kueyteow goreng, beehoon singapore (sedappp), begedil, ayam goreng spicy (hot hot dari dapur), segala jenis kerabu (aku suka tul kerabu perut tuh), air sirap selasih, bandung, soya & teh tarik... sebenarnya banyak lagi menu tapi nih jer yang sempat aku text....sebab ada menu lain yang aku tak amek....sebab perut dah sengkak..hahahaha!

Then sambung pose gedik-gedik lagi...tapi aku tak publish sebab banyak gambar kat kamera orang lain...
kaum hawa jerr....kaum adam katanya pemalu walaupunnnn.....hahahaha * poyo jer kan bagi stekmen camtuh


Nota Hati: sebab ape saya suka macam reramai camni?...sebab besttttttttttt

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...