Monday, April 19, 2010

Nasi Impit Omak Den...

Sure korang tengok n3 bulan april nie lagi-lagi alkisah makanan kan....wahhh bahagia aku bulan nie..sebabnya?..omak abah den ado kek sini...lagi arr aku meriah ngan makan-makan sesajerr..pagi petang siang malam..

~Kak Aidah - sila tahan kecur yerr..*wakakaka

Aku tengok abah pun berselero jer makan...iyolah duk kampung tinggal berdua jer ngan omak....duk sini best dapat makan duk umah tinggi-tinggi makan dengan anak-anak cucunya...setakat nie dah 2 minggu duk umah aku tak kedengaran plak dia bising-bising nak balik kampung..orangtua kan puratanya mana leh lama duk umah bandar-bandar nie...lemas katanya leh mendatangkan demam sakit kepala duk umah katanyaaa...so aku diam-diam sajok jangan tanya pasal nak balik ke idak..hehehe*kijam kijammm

Meh nak citer menu pilihan aku weekend baru nie..disebabkan aku punya ler teringin 2-3 minggu menu nie..sementelaah omak ado kat umah..maka tertunai sudah keinginan aku..

nasi impit..aku suka saiz mini-mini nie..cute jerr

sayur lodeh..yumii yumii

rendang ayam (aku suka yang berkuah sikit)...air tangan omak den yang buat yerr..sentappp!

sambal tetel daun kesum...meleleh air idunggg...tapi sedappp

Ok dah..tak mau citer lelebih kang ada yang maki aku berbakul-bakul kalau citer pasal makan jerr...*hahahahaha jeles ler tuh

Nota Hati: gumbiranya saat ini..

8 comments:

strawbery said...

wahhh kemain lagi BULI mak masak..tak aci nih..MAK MEH LA DATANG UMAH ORG LAK..kite lawan mak sape best masak...hahahaha

Orchid said...

strawbery > den tk buli omak den yo..den suruh jer omak den amek tender duk depan dapur..jgn gerak2 nak bangun2 bagai..cakap nk ape jer..den sediakan semua..dari bahan2 blander bagai den yg buek..yg penting tuh ha..tumis2 bagai tuh bior air tangan omak den ha..bru malatop hehehee ;)

aidah said...

Salam Nur,

tak tahan akak nengok nasi himpit ngan rendang ayam tu. Makan lak ngan kuah lodeh. Tu memang favourite akak tu. Rendang tu kalau ayam kampung lagi best. Tak tahan akak nengok, huhuhuhu

Orchid said...

Kak Aidah,
Sajer jer ngusik2 manja ngan akak ...dah tau tentu akak xtahan nengok menunya..hehehe ;)

Ernie Zuraida said...

kak nur.... nangis la tgk sambal tetal daun kesom..... huwaaaa..... nak jugak....

zielalala... said...

sambal tetel tu cmne kak..xpnh mkn..pass sini skit nk merasa..hehe

Cik Puan Kocik said...

Miss Orchid...

Nak resepi rendang ayam tu boleh?? Publish la kt blog. Nampak mcm sedap laaa....pleeeassseeeeeeeeee

Orchid said...

zielalala > sekali pekena sambal tetel tuh..bak kata ernie nangess wooo...terkonang2 dibueknyee ngalah org ngidam bila teringin nak lagikkk..;)

BeeKamoo > resepi?..nih yg lomah..namo pun resepi dr omak den..den cuma ngikut arahan sajokk..lgpun resepi main campak2 jerr..den nih bukan masak jenis detail bape sukatan bagai..semua main campak2..huhuhu..nti arr ai cube tanya omak den yo..sabaq ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...