Monday, December 14, 2009

Aduhaiii omei..

Ini kisah seminggu yang lalu...Sejak amek omei dari boarding masa raya haji dolu tuh..sihat nya cuma 2 hari jer..biasanya sebelum aku amek dia dr 'hotel'nya tuh..siap2 aku dah mintak mandikan & grooming siap2..kasi vogue gitu..reganya leh arr tahan..rasanya kalau aku gie buat facial pun dah lepas tau..*wink wink

tapi yang nak aku kisah nie tentang dia demam..monyok..tak nak makan minum....muntah..cirit birit..seram gak aku masa tuh..asik tido jerr..badan pun dah kurus melidi..bulu-bulu dia pun dah tak semegah cam biasa kata orang cam kejung jerrr rupernya...tak penah-penah dia camtuh kayy..so aku bawak gie klinik untuk treament..

dr ainul ngah pujuk nk bagi makan ubat..dr seorang lagi tuh aku lupa plak namo nyee..(ya ampunnn)

susah nau dia nak makan ubat..tak mau nyee bukak mulut..lepas tuh berbuih2 mulut dia..cian tul aku tengokkk..dia cam susah nk menelan dan ngunyah..si baik doktor nie baik..pujuk-pujuk suap makan gakk..
Doc: omei nie tk penah sakit demam ke sebelum nie..
aku: penah gak..dolu ada demam & flu..tp dah lama dekat 2 tahun lepas..
Doc:..ooohhh patut arr susah nk makan ubat..tak penah sakit teruk dia nie..kira kuat ler antibodinya..
Aku: ermmm..sebab tuh bila dia lain macam sket saya dah tahu ada yang tak kene ngan dia nie..
Doc: penah diberi cucuk sebelum nie?
Aku: udehhh...kompelit semuanya...

timbang berat pun dah susut banyak..dukung omei pun dah ringan jerr..kalau idak sebelah tangan nk mendukungnya maghaiikk berattt...Doktor siap-siap bekalkan ubat bebagai dan makanan yang sesuai..buat masa nie tak leh makan cookies dia cam biasa..kene bagi yang lembut-lembut jerr untuk dia makan..

2 hari selepas tuh..keadaan dia tambah teruk lagikk..langsung tk makan..minum apatahlagik..semangat nk makan minum tuh ado..cuma cam omei tak leh nk nelan..muskil aku terus bawak gie klinik lagi..so doc bawak gie UPM...ada hospi veterinar kt sana..x-ray bagainya...report result everthing ok..

sekarang nie dah 2-3 hari dia dah beransur baik..makan pun dah lalu...gigih aku asik mengisi makanannya sajer..tak sampai setengah jam..makan..makan..makan lagikkk...bior kan asalkan sihat gemuk balik kan omeiii..hehehhe. Badannya pun dah membulat balik..i likeeee!

tak sabar nk tengok dia gigit2 manja golek-golek n kejar2 kaki aku..huhuhu

Nota Hati:..alhamdulillah baik semuanya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...