Monday, May 13, 2013

JJCM: R n R De Bazli..Kampung Dato' Abu Bakar Baginda..sate yang enak

Ok bila sebut RnR akan terbayangkan ..kawasan rehat ditepian highway kan...so kali nie kite pergi RnR tak payah lalu highway....restoran nih terletak di belakang gate 1 putrajaya sana...itu kalau orang putrajaya tahu ler mana satu gate 1 kan....so kalau ank masuk putrajaya ada bape gate ntah..rasanya ada 3 gate kot..itu kira shortcut selain jalan masuk utama sana..

kalau korang dari luar...masuk jer kampung Dato Abu Bakar  Abdullah..kalau dari luar masuk melalui uniten pun boleh...melalui mayban & public bank training centre pun boleh....

sesapa yang tahu gerai foodcourt lot 10 yang kat traffic lite tuh..ko boleh terus jer..sampai jumpe 2 traffic light...terus ajerr..naik cam jambatan kecik..amek line kiri sesiap..ko akan nampak sebelah kiri kedai-kedai makan...tapi R n R nie kedai no. 2...

bila nampak kete parking penuh..sampai tepi-tepi jalan tuh..sah memang dia....kalau nak lagi perasan...tepi tuh ajer pembakaran sate...so dah nampak asap berkepul-kepul..


my fren yang sugeskan aku emncuba sate kat sini..katanya sedap...so tak salah aku mencuba...aku bab-bab makan no hal...tolak lidi sate ajerr ..hahahahha

sebab selepas makan nie....kitaorang ada misi nak release tension sempena hari ibu...itu kisah nanti aku postkan...wait yeaa ;)



Disebab aku lapor nasi...so aku order..tomyam campur & telor dadar aje

tomyam campur, telor dadar (2 biji), 2 nasi putih + milo ais + durian belanda = RM15...ok dok?

tapi tomyam tuh mencair sikit....aku kalau tomyam mencair cam air paip..tak best aku nak banjirkan nasi..sebab memang aku banjirkan nasi dengan tomyam mahupun sup...ibarat cam mencurah air di daun keladi..kuahnya tak 'melekat' kat nasi...mung pahe dok maksud aku?..* ngehngeh..fahamkannn ;)

Satu lagi rencah-rencah dalam tomyam adalah menciput sangat..aku jumpe 2 gelung sotong jerr...itupun dipotong sehalusnya cam cincin..udang 2 ekor ...kelingking aku pung besar dari udang tuh..dan ayam...sebut tomyam kalau tak penuh dengan 'sampah sarapnya' tak sah kan..*wink wink


ini view dari tepi kedai..snap dari area parking.


dari tepi jalan..dah nampak signboard nih



bro nie laju mengipas sate...aku syorkan bro nie next time..rezeki lebih tuh..leh gunakan dapur pembakaran tuh lebih sikit..sebab yang ada sekarang hanya satu dapur jerr...so agak lama nak nunggu giliran

dan satu lagi yang aku peratikan...memang ramai datang sini sebab nak makan sate...abang nie pun juz amek lot tepi kedai nie untuk berniaga sate....maybe kalau bro nih tak der niaga sate..aku rasa kedai nih tak sehebat mana kot..so ada daya penarik orang ramai datang sebabkan satenya...* itu pendapat aku ler kan..

aku nengok aje..orang yang menempah untuk tapau jer bersusun nunggu...itu belum yang order by phone...aku nengok dalam plastik yang dah siap dipack beratus-ratus cucuk sate...

tak heran ler aku sampai belum jam 8.30 yang tinggal ayam ajerr...sebab daging & perut dah abes * berkokok aku kat situ nanges..huwaaa

waktu menunggu sate ajer. dekat setengah jam...sib abek masa nunggu tuh..stok sate daging sampai * yeaaayyy lap airmata...

so kitaorg upkan daging 10 + ayam 20...amek ko..makan sampai pengsan...:D

bila sate dah sampai..aku ngap  dengan merakus *tipu...first amek sate daging dolu..hurmmmm..sedap!..moist juicy2...aku suka..sebab korang yang tak tahu..aku nie makan sate juz makan sate jerr..tak mencicah ngan kuah kacang itu* elergik ..*nanges lagikkk

untuk sate 10 cucuk sate daging + 20 cucuk sate ayam = RM21

 ok..masa untuk chow..sebab kitaorang ada tempat mau ditujui lagik....daaaaaaaa *lambai ala2 diva



Nota Hati: minggu nie nk jjcm tmpt best..sila makan hati...wait yea..hahak


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...