Friday, May 31, 2013

JJCM: Cendol Bakar Kuala Selangor @ Dengkil...malatop beb!!

Semalam balik dari kejadian musibah yang terjadi kepada sahabat aku di Salak Tinggi..kami balik singgah disini nak pekena cendol bakar yang dikatakan femes emes tuh..

Kejadian musibah sahabat aku tuh..next entry aku ceritakan untuk dikongsi bersama..

Ok sambung bab makan..

Sebelum ini aku nyaris-nyaris niat nak ke Kuala Selangor gara-gara baca entry kt blogger lain tentang kesedapan cendol bakar nih..dengarnya sampai Q panjang...dah tentu kisahnya pun meletop-meletop sana sini orang dok bercerita...

Pada awalnya aku pun berfikiran cam korang gak..arhhh cendol bakar...cendol tuh dibakarkah..pelik pulak..iyer la sebelum ni kita dengar kelapa muda dibakar..itu memang ada..memang dibakar pun..cuma aku tak ada napsu nak menerai kelapa bakar tuh lagi...*sadis

So bila kita dengar camtuh..harus arr teruja kan...kene plak cam aku nih..pantang dengar tempat makan sedap jer..tak sabar nak terjah..

Jom layan apa yang kitaorang makan...nak nak pulak musim panas sekarang...memang heaven makan cendol..


masa kami sampai nih dah jam 2 lebih...so lunchtime kira dah berakhir...so orang Q pun tak panjang sangat...kalau datang waktu orang meramai...nak parking pun jauh sikit..

see..harga yang amat-amat berpatutan kan...

kali nie aku nak menerai cendol durian...bila dah nampak durian jer terus ketaq-ketaq gigil tangan aku tak sabar nk menghirup...hahahahaha

maklum arr..aku nih bab durian..memang tak tolak...



ada jugak jual cucuq udang dan tauhu goreng...bila aku tanya..cicah ngan mende?..dia cakap cicah ngan sos....tapi rasanya kalau dorang wat kuah kacang..ok jugak..so boleh dipelbagaikan ada org suka makan ngan sos ataupun kuah kacang...iyer dok?


ko jangan terkejut...sajer jer aku bagi dengki kat korang...besarkan pic nih..bagi korang terliuq..hahahahha
yang kat atas tuh..limphan durian yang maveles...hmmmm tedapnyeeeee

kene plak makan dalam mangkuk steel camnie...memang best arrr...sejukkkk jerrr

biasa kalau ais sagat nih aku merisau takot ais sagat tuh kasar...tapi ok yg nih halus kisarannya..



memang sedap bangat ok...
Dalam cendol tuh ada nata de coco, selasih, kacang merah, jagung


kawan aku yang teruja makan cendol durian...



 up order cucuq udang 4 ketul (saiz besar gemuk2) sebijik harganya RM1.00

bila cucuq udang nie siap..aku nengok ..alamak disiramnya sos atas cucuq pulak...tak suker tak suker.. :'(

pesai pa aku tak suka?..bila makan lambat nanti cucuq tuh lembik dek kene kuah sos tuh...aku suka makan baru cicah..baru best

cuma yang tak sedapnya kuah sosnya agak manis sikit bagi aku yang bukan pengemar manis-manis...so sesapa yang kurang manis...selepas makan cendol nih..korang leh standby arr mineral bottle ...minum bagi meneturalkan balik..kalau idak tekak ko rasa 'melekit'...itu bagi aku ler kan...cam aku cakap aku kurang bab-bab manis nie..



masa nie orang dah start meramai..masuk jer kedai nie...terus amek order..dan terus bayar...kira self service...tapi pantas ok..zap zip zup..siap!

Kat sini juga ada service drive thru ok...sila percaya....

Tapi jangan pulak ko hot bajet nak order cam mekdi siap ada sound speaker bagai yerr....non hado! Nih kira ko menyidai tepi tingkap kete ko muncungkan mulut nak order then siap terus dia bagi kat tingkap kereta ko..so ko tak payah nak turun bagai dari kereta...jimat masa..

 

 Pandangan dari hadapan kedai

Bagi yang nak tahu jalan mengala ke sini....sapa yang tahu jalan KLIA ikut jalan dengkil sana..kira ikut jalan dalam bukan highway elite yerr.....mesti korang tahukan...kira cam pergi ke Kota Warisan sana...tapi ini kira lepas jer cyber jaya....dengkil....ada flyover...naik terus je...masa nie make sure korang amek line kiri jer sampai jumpa traffic lite...lepas jer ijau lampunya..terus slow pandang kehadapan belah kiri..ko dah nampak banner sebesar gadang berkibar Cendol Bakar...so itulah tempat kejadiannya...

harap korang tak mensesat lagi disesatkan dengan teori tunjuk arah yang aku ajar nih yerr...hehehehe

untuk pengetahuan korang..cendol bakar ini dibuka 7 hari seminggu.....dari jam 11 pagi sampai lebih kurang 7 petang katanya.... so korang weekend-weekend cuti sekolah ni ada masa leh bawak family gie makan cendol...


Nota Hati: Cuti sekolah penuh jemputan kawen..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...