Wednesday, May 15, 2013

Candid-Candid Di Majlis Nikah & Resepsi Anak Big Bos.. Tahniah Amal Syazana & Mohd Hafiz

 Jumaat lepas 10.5.2013..berlangsung majlis nikah anak big bos kitaorang...

Majlis akad nikah diadakan di Masjid Sultan Mizan aka masjid besi..dinikahkan sendiri oleh bapa pengantin sendiri iaitu bos aku..


serba putih...senyuman selepas bergelar isteri




rakan pejabat yang sama memeriahkan majlis...

bos awal-awal dah bagitau suruh datang rumahnya untuk makan tenghari....so dari pagi kitaorang dh kosongkan perut...hehehehe...

Disebabkan hari jumaat..so masa lunch agak lama... idak ler makan rasa nak tercekik ke hapa kan sebab nak mengejor masa lunch yang singkat kalau hari biasa....so leh makan dengan santai dan damai gitu... ;)

ikan kelisa erk...cantik sangat..warna kuning keemasan....kemain muncung dier..leh sangkut hanger baju..ahaks!

menu yang disajikan...nasi putih, ayam goreng berempah, daging salai masak lomak cili padi, kerabu pucuk paku + tauge + ker ang..sedap!! & ikan sepat masin ...ouhhh heaven...masakan ala kampung camnie...


pencuci mulut...red velvet, honey dew tembikai..ada buah oren jugak 

ini kuih qasidah namanya...first time aku nengok dan makan...my bos cakap..ini adalah kuih tradisonal negeri ganu (bos berasal dari ganu)...kuih nie rasanya lemak manis ..ujung-ujung ada rasa rempah...

aku biasa ler jamah sikit jer buat syarat..sebab nak rasa kan...lagi satu aku kuih manis-manis kureng sikit...sebab tuh pavlova aku tak leh makan...manisss sangat


ruangan dessert...atas kuih qasidah..bawahnya kuih talam sagu.. atasnya gula merah bawahnya sagu campur kelapa sikit...
 masa nie ..banyak kukis ..soklat dh abes...so cam biasa..aku bab manis kureng...nak amek kukis tuh pun aku nengok ada badam...so kekacang memang aku xleh makan....nak nengok muka aku bengkak...kulit aku gatai-gatai...terai la makan...trus jadik hulk nanti..hehehehe

rumah bos nie terletak bersebelahan dengan tasik cruise..berhadapan persisir pejabat PM...tepian tasik gittewww...view yang cukup cantik

masa balik siap kitaorang nengok rumah-rumah banglo area sini..siap kitaorang bertotal..baper ler harga rumah area sini kan...juta tuh dah tentu...mesti berjuta2...uishhh gigil dengar harga camtuh...sampai pencen pun ahkak xmampooo beli dik!

wajah kedua mempelai..pic nih semasa dorang bertunang


so sweet... ;)

jom  layan majlis resepsi yang diadakan di Dewan Seri Endon, Presint 10 yang berlangsung pada hari Sabtu 11.5.2013






 jalan menuju ke dewan utama...my fren siap jadi model penyambut tetamu..hiks









 laluan turun pengantin dari bilik persalinan khas pengantin dari tingkat atas...


 cute ..sweet & nice

cenderahati dari pengantin......

yeahhh akhirnya dapat telo rebus dari pengantin di majlis ini....sebab sebelum ini aku pergi jemputan dah semakin 'hilang' telor pengantin yang begitu senonim dengan majlis perkahwinan masyarakat melayu kita dahulu-dahulu kan....

Dolu-dolu masa kecik-kecik kat kampung..kalau mak abah pergi jemputan kawin..siap aku pesan nak telo pengantin...bila dorang balik..aku tukang kumpul bunga-bunga pahar tuh then kuarkan telo tuh dari kain net...amek kicap taruk dalam piring..kupas telo..cicah ngap!!

Ntah arr..aku paling suka kalau dapat telor pengantin..kalau makan tuh..sedapppp ajerr..cuba rebus sendiri...rasa ken macam..tak sama..aura pengantin kot tuh pasai sedap...hahahahaha...nak nak taruk kicap...walaaaaa heaven ok!

Buat my big bos...terima kasih Dato' dan keluarga...memang terbaek arr majlis ini..sebab kitaorang anak-anak buah boleh lepaking lelama sambil pot pet dan makan2..banyak gila pilihan makanan...budak-budak paling suka sebab ada bar candy... ;)


Nota Hati: Next cuti sekolah berula..makan jemputan kawen menguasai diri...



Nota Hati: next candidi majlis resepsi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...