Monday, January 7, 2013

Lunch Di Ikan Bakar Seri Empangan Putrajaya

Ok ini tempat makan baru..cam biasa aku kurang sikit dari CSI...bab-bab dengar jer ada tempat baru..harus nak terjah..terutama tempat makan...hahahahaha

Ikan Bakar Seri Empangan Putrajaya terletak di Presint 5, berhadapan dengan PICC...kira kalau ko dari jambatan cantik kaler keemasan tuh hala ke PICC....dari jauh dah terpandang deretan bendera-bendera kan....terpacul depan ko traffic light...terus amek susur kiri.....jalan dalam 50 meter...toleh ke kiri...ko dah nampak tempat berbatu-batu berbumbung hijau....haaa memang tak silap lagi..itulah tempatnya

Jom layan apa yang kitaorang makan....dan menu wajib harus ler order ikan bakar ..iye dok?

asam pedas daging tetel aka daging cincang, masak lemak cili padi ikan kembung, kari ayam

ada kerabu, ada telo itik masak lomak cili padi, paru goreng bercili, ulaman2, labu masak lomak, ikan maska tauchu, ikan & ayam goreng dll.....itu menu pada hari kejadian..kalau hari lain harus arr berubah kan...

nasi separuh, daging tetel sikit & kerabu kacang botor kerang

tapi kat sini aku tak berkenan pinggan untuk isi nasinya kecik ok..kalau ko letak ikan keli..jawabnya sah berjuntai jatuh...tak sesuai langsung pinggan itu untuk dibuat makan nasi.....pinggan jenis tuh sesuai makan mee/kuih muih boleh arr.....pihak pengurusan sila ambil perhatian ok..

hak pengguna adalah hak kami!!...*motip tetibe bersemangat :D

disebabkan pinggan kecik terpaksa amek lauk sikit-sikit ciput...korang nampak je besar pinggan tuh kan sebab snap jauh...my fren siap cakap..rasa lauk-lauk nak letak pinggan lain..nak nyuap nasi pun tak selesa leh tersepah-sepah nasi tepi pinggan....adussss

ini rupa ikan bakar pada hari kejadian...terai order ikan pari.....rupanya dibakar sebegini rupa...
aku lebeh suka ikan dibakar bodo-bodo camtuh ajerr...kalau dah disimbah sambal sebegini baik aku makan ikan goreng bercili...yang buat spoil ditaruknya daun kunyit...'lari' terus tema ikan bakar...

So ikan bakar pari tuh.....kenot go bagi aku...rasanya tawar.....then rasa bercili sgt...

tempat baru..semua adalah baru...tempat bersih...ruangan besar..ada disediakan meja bulat besar jugak..menikmati makan sambil berangin....tak panas arr

 ada jual kuih muih jugak

 
Kira lunch disini kalau amek lauk biasa + ikan bakar..d'punch' nasi campur dengan air dalam RM10

 sedia untuk menerima tempahan...sila kasi besar mata korang yer...

 inilah empangan yang tercantik yang bentuknya lain dari lain yang pernah aku tengok sebelum ini...


masa untuk mencandid-candid gambar tapi snap pakai henpon ajer... :P

 ahhhh..senget plak...hehehehe

 disediakan juga tandas dan surau


dihujung situ tempat santai sambil makan....open air...nyaman dengan anginnya..

Next nak lepak makan-makan kat laman bestari plak aka downtown putrajaya...dengarnya happening waktu malam...makan pun sedap...katanyaaaa...wait n see aku review ok..


Nota Hati: makan lagikk...

1 comment:

Iena Marlyssa said...

dah pegi mkn kat laman bestari tu..biase aje..xsedap mane pun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...