Thursday, June 16, 2011

Jom Singgah Sokmo Temerloh...Pekena Ikan Patin Masak Tempoyak....

Minggu ni aku berkesempatan balik Pahang....sebelum sampai ke rumah seperti biasa abah tetap pekena ikan patin masak tempoyak di gerai kesukaan nya di Temerloh sana...gerai menghadap sungai pahang..dekat2 dengan Petronas benteng Temerloh....gerai Singgah Sokmo...

jom nengok ikan yg menimbulkan isu2 yang dikatankan harga mahal nie....mmg betui ada yg mahal..nengok jenis ikan patin arrr....kalau patin buah..seketul jer dah RM30...tapi yang nie patin sangkar jer..seketul dalam RM8

teringin gak nak rasa ikan patin mahal2 nie...apa bezanya erk..abah cakap mmg berbeza..bagi pengemar ikan ini akan dapat merasakan perbezaan rasanya isinya...

aku nie pun baru-babru nie jer belajo makan ikan nie..masak tempoyak aku kurang gemar sikit...lebih suka masak asam pedas...well aku kan tekak bercili kan...ekekeke :P

jom layan..

abah suka makan tang kepala ikan patin...sebab ada lelemak katanya...eiii aku tk suka lemak2 tuh..lembik-lembik benyek2!

milo ais, bandung ais & air jagung...sedappppp

aku cuit-cuit sikit jerr....upkan lagi telor asin...telor asin non hado gambau...lupe ;)

ini ler permandangan depan gerai itu.....kalau ko tk makan ikan patin..dun wori..ada jugak pelbagai lauk-pauk kat situ.

Sesapa nk mencuba keenakkan ikan patin yang dikatakan mahal nie.....meh ler singgah...pastikan duit lebih sikit yerr..kang sedap-sedap makan..bila nak membayor..nelan air liuq plak...hahahahahaha

Nota Hati: tak leh makan selalu...aku cpt muak

8 comments:

aTy _faRed~ said...

lame tak makan ikan patin ni sejak2 kawen..eerrr...sbb..tak reti nak masak..[malu].. dolu2 ayah yang suker masak ikan patin ni..almaklumlah..die orang perak jugak..:)

Orchid said...

aty: wah ayah org perak pun pandai msk ikan patin erk..cayalahhh...sonang jer msk ikan nie..yg penting basuh bersih2 sbb biasa ler ikn sungai kan..sya pun bru setahun dua nie belajo mkn..hehehehe

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
::ienafazlyna:: said...

Si Anon ni..datang bersalam tidak..terus2 nak maki orang..tak de adat langsung...pandai sangat ko nie nak cakap2 orang lain bodoh..ko belajar kat universiti hidupan liar @ zoo ke????Penolong kurator kat muzium kat situ pun tak menyalak macam ko..berani sangat tak yah ar guna "anynomous"..mcm aku nie...

Tuan punyer tanah....ade aku kesah said...

anon: suka hati la nih blog aku..pesal ko nk sentap2 aku bodo ke yg ko susah hati ke..lain kali komen kt tempat sepatutnya..lenkali baca n3 tuh betui2..dah terang2 ada persoalan kt gambar tuh..kalau aku tk kenai tenuk ngan tapir pun..nape ko susah hati jugak eh?!!
satu lg..si 'comot' tuh peg kurator muzium berkenaan tuh pun tk kata2 pe..ko plak yg sentap lelebey..kata org tua datang umah org beri salam dulu..nih budi bahasa tk ade..kesiannn

strawbery said...

Kak leleh2 air liur tengok PIC ikan PATIN TUE!!!...

tapi asal kat KOMEN nih ada org timbul citer TENUK n TAPIR... wahhh sesenang hati cakap org 'BODOH'lak tue.. ape kene mengene TAJUK hari nih dengan TAJUK yg LEPAS TUE... ape ikan tue ada cam TAPIR a.k.a TENUK ke yg marah sgt nih!!! felik222... cer citer..cer citer PE KES nih!!!!

~~nUyUL~~ said...

wah!~sedapnye ikan patin...tp memang betol pon, patin buah tu rase die laen sket..lg manis dari patin bese tu...*tetibe berniat nak beli patin buah lau balik raub..hahaha~

Orchid said...

Nuyul: tuh la my abah cakap patin buah lebih sedap rasanya...ikutkan ai idak ler takat seketul rm30 nk membelinya...baik beli lauk mentah kt paso..ketam ke udang ke berbaloi gak..hahahahah*keji aku
kalau ado duit terlebeh2 berganda2 tuh..nk gak merasa..kuikuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...