Thursday, August 26, 2010

Resepi Dari Makcikku...Ikan Pari Lomak Cili Padi...

Masakan ni makcik atam aku dolu2 rajin dok masaknya....jarang aku dengar ikan pari masak lomak cili padi....selalunya aku wat asam podeh takpun bakar jerr.....dolu2 time weekend pergi umah dia selalu dia masakkan menu ikan nih tak pun ikan tamban goreng....ikan yang banyak tulang tuh..sodapp....kegilaan aku masa tuh...tapi itu 10 tahun yang laluuu...huhuhu..sekarang nie jarak memisahkan

sebelum masak ikan pari tuh digoreng terlebeh dulu....supaya isi-isinya tak hancur katanya...kalau bakar lagikk sodapp....ibarat daging salai masak lomak cili padi ha

so selasa aku menerai menu nih....wahh menjadiikkk....*suker sukerr
aku nih bab masak insy'allah tangan berseni....tapi jangan suruh aku buat kuih seangkatan dengannya...mmg tak menjadikkk...bukan tak pernah belajo...tapi ntah lah memang tak berseni aku bab-bab kuih muih nie...tak tahu ler esok lusa kan...sapa tauuuu kan kan kan....*wink wink

taraaaaa....nak bau yg sodap..letak daun kunyit....ermmm semerbakk

Nota Hati:..penyakit 'M' terasa-rasa akan melanda..apakah penghujung kerajinan akan berakhir?

2 comments:

kak aidah said...

Salam nur,
wah raya lambat lagi dh tukar langsir baru nampak. Masak lemak ikan pari ni akak tak pernah masak/makan. Nak try lah, kalau letak belimbing buluh sedap tak

Orchid said...

Kak Aidah > lagik sedap letak belimbing buluh kut..sapa yg suka masam2 sket tu..nur tk penah lg letak buah belimbing tuh. tk pe..resepi2 nih kita godam2 jerr...jgn masak lomak cili padi kuah kuning tukar kaler lain udah ler...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...