Monday, August 23, 2010

Menu Berbuka Hari Ke-11

Nie kisah menu berbuka hari sabtu lepas....punya ler teringin nak makan telur kurma...gigih aku memasaknya.....pepagi lagi dah terjah pasar...bukan pe time-time bulan puasa nie santan or kelapa cepat nau abehnya

walaupun korang nampak cam kari jer rupa paras telur tuh..tapi cayo lah cakap den tuh masak kurma.....sebab ape kaler berubah....sajer aku letak cili lebih sebab nak pedas-pedas sikit....almaklum arr tekak aku nie mesti ada pedas..then sajer tak nak berkuah...sebab aku nk masak kuahnya pekat-pekat baru berasa.

korang jangan tanya resepi-resepi bagai.....sebab aku nih jenis masak main campak-campak jerr....tak dek sukat-sukat...maklum arr belajo ngan orang tua...orang dolu-dolu semua main campak-campak dalam periuk kuali....tapi menjadi tauu...ajaibkan.. ;)

telur masak kurma...sentappppp beb!

jgn dipandang rupanya yang tak menawan...ayam nie aku perap halia bwg putih & madu...then masuk oven....yumi yumiii....wangi jer ayam nie bila masak..*masih terbau-bau wanginya

sayur?..makan ulam salad jerr...my feveret

sekarang nie roh memasak dah mari..tak tahu ler bertahan berapa lama...wakaka

Nota Hati: tiap-tiap hari mikir nak masak pe..

2 comments:

.::Lynn::. said...

harus cari resepi kasik idea....
langsir baru nampak...

Orchid said...

Lynn >..gitu ler ghupanya nk raya kan..langsir pun nak bru..orangnye jer tk bape nak baru..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...