Wednesday, May 5, 2010

Ngidam makan kerang goreng....

Hehehe..tajuk tak leh blah kan..ngalahkan org peknen plak ngidam bagai kan..ekceli nak makan kerang nie dah lama..tapi bila gie paso saiz agak kecik-kecik dan tak bape cantik...tak besh la kan..

asam podeh ikan parang


ikan masin tenggiri (jeruk)

abah cakap..makan asam podeh lawannya ikan masin..iye ke?..tapi sememang iyeee..sodapppp

so masa omak abah ada sini aritu..sempat gie ke paso tani....sekali sudah nampak itu kerang daaaa dok tersengeh-sengeh jer..hakhak!..lagi satu aku nak cari ikan parang yang benornya..tiap kali mak abah ada kt umah aku..tiap kali tuh gak nak makan ikan parang katanya nak masak asam podeh..dolu2 aku tak makan ikan parang nie..sbb tulangnya berselirat..nyusah jer nak makan..

Tapi sejak abah aku asik dok pesan ikan nie jer....mana leh jadik kan....harus menerai jugakkk.....perhhhhhh sodap bangat rasanya....nyudahnya seminggu 2 kali selang 2 hari (paso tani kt sini selasa & jumaat) aku masak asam podeh ikan parang...gilaaaa hahahhaha.

Satu lagi tak boleh beli selalu ikan nie bankrap makcikkk tau..sekilo kat sini harganya RM22 (wat masa skg)..setiap kali beli 20 hengget mesti spend untuk ikan nie saje..
Kekadang belanja kat paso tani jer dah cecah berpuluh-puluh hengget sedor tak sedor..itu baru lauk-lauk mentah saja...lom sayur-sayur jajan-jajan bagai lagikk...*pitammmmm


akhirnya impian menjadi realiti...
satu harapan satu tujuan...wahh cam AF plak..

kerang nie aku suka masak digorengkan..(krung krang bunyi dalam kuali..bising jap jer)....hiris-hiriskan bawang merah & putih + daun kunyit...sodapppp

jemputtt makannn anak-anak...

Nota Hati: nikmat dunia adalah makan selain tido..hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...