Thursday, January 28, 2010

Sepuloh Henggettt!!

Iye!! 10 hengget yang harus aku bayor untuk cuci luar dalam kete kancil aku..korang terkezut??...aku lebeh 10 kali terkejut lagik ado....beruk pun kalau 10 kali terkejutt sah-sah memang buruk nau ghupanya kan...

Selasa lepas aku gie bawak mandi binatang peliharan aku nih..udah buruk nau ghupa parasnya..mau taknya sejak dari bulan 12 idak mandi-mandi..udah sejak dari tuh gak kete aku non stop tiap-tiap minggu asik berjalan keliling highway utara selatan timur barat..

Asik kene mandi ngan ayor ujan jer kan...so pepagi lepas mata belalang pecah aku bawak gie wash...selalunya aku pegi area bangi takpun kat klang kalau kebetulan pegi umah adik aku..yang kat klang tuh memang aku puji..tahap kebersihannya luar dalam..siap spray bagai..harummmm sajokkk.. sampai celah-celah rim pun abeh dia godek pakai tuala satu2 cuci..

Korang tengok pic ateh nih jangan plak terpedaya dengan kete dihadapan itu....tuh bukan aku punya kete daaa..kete aku nyorok dibelakang sajokk yer..ekeke!..bila arrr aku nk pakai kete besau sket nih erk...ermmmm ;)

Yang aku nak bebel kan nih...mengenai car wash yang aku pegi nih..kira first time aku guna khidmatnya...mahal giler..terkedu-kedu muka kompius aku kt kaunter bayaran tuh sambil hulur duit 10 hengget..gigil uols!..mahal punya citerrr

Sebesau kancil aku tuh cuci luar dalam di cas nyerr sampai 10 henggettt!!!...selama aku pakai kete nih dah bertahun-tahun cuci luar dalam tak penah sampai cas 10 hengget kalau takat kancil tuh...koman-koman pun 7 hengget jerr...

betul-betul cekik darah nih...dalam hangin-hangin tuh sempat aku bertotal-total keuntungan tokei car wash nih....pukul rata semua cuci luar dalam setiap kete kat situ...kalau kancil udah 10 hengget apetahlagik kete yang besau-besau dari aku tuh kan...huhhh kayo pakcik punya income sehari!!..first & last aku pegi ini tempat...

Harap jer mahal....tapi lap pun tak kering..meleleh-leleh lagik air kt bonet belakang kete aku tuh..side mirror pun masih basah lagikk...sajer jer naikkan hangin aku..dengan muka ala-ala mak tiri aku mintak kain...bior aku lap sendirikk..tercenggang-cenggang budak-budak tuh tengok..sambil tuh aku beri se das dua ucapan....kalau nk cuci cari rejeki buat ler betui-betui....baru rejeki tuh berkat..kalau takat cuci lap nampak jer bersih kilat tapi bila tengok dekat cam hampesss tak guna jugakkk..

Aku bayor dengan duit ma..bukan dengan daun...

Nota Hati: ini macam ka....awasss??

4 comments:

payiet said...

kene banned tujuh keturunan itu car wash. Aku rasa tokei dia dah buleh naik haji kali ke pat blas jika mengenakan cas yang tidak berpatutan.

aidah said...

Salam Orchid,

Kalau kat kuantan ni RM10 tu memang normal. Rata2 car wash kat sini tu le harganya. Dulu masa adik akak dtg sini beliau pun komplen gak. Di kata kat KL baru dlm RM7 je. Tapi nk buat camne kalau nk suh cuci sendiri jawabnya berkulat kereta.

Orchid said...

payiet > memeng iyeee..bukan takat pegi haji pat blas lagikk..silap2 leh balik hari lagikk..ekeke!

Orchid said...

Kak Aidah > kt sana 10 hengget gak ke!..uishhh mahal nyerrr...kt sini KL atau shah alam pun msh 7 hengget..
uiiii tk leh basuh kete kt sana niee..kerugian ma...belen 3 tuh dah lepas duit tol bentong lagikk..ahaks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...