Tuesday, January 5, 2010

Hidup Harus Diteruskan....

Yeaaaaa..selain azam tahun baru aku penah aku bgtau dalam n3 sebelum nie....satu lagik azam aku "hidup harus diteruskan"..dun fikir yang bukan-bukan yea..ingat orang putus chenta jer leh cakap cakap tuh ....no no no!

Petang semalam jam 5...big boss telah mengarahkan untuk menjalankan tugas-tugas para jemputan majlis 'Opening Of The Legal Year 2010' di PICC pd 16hb jan nie..maghaikkk punya ler terkezut-kezut punyer kerja datang camni bikin kepala sakit woo..giler ape dalam masa seminggu nie aku nk menyetel segala-galanya...plak tuh seluruh mesia..haa amek ko!

Dan petang semalam gak selepas pengarahan itu..aku buat sket-sket yang mana patut..lenguh2 jejariku menaip..mata berpinar2..kepala udah kepeningan..perut udah rasa cam nk gastrik jer...adusss! Rasa tak sedap badan trus aku angkat beg trun parking..relex2 dalam kete dah rasa lain macam lagik teruk..rasa tak leh bernapas aku...

Start enjin kete terus ke emergency HPJ...terus masuk triangle..check2 bebagai..badan-badan pipi-pipi aku pun dah rasa berbahang..udah ghupa buah tomato muka aku....check tekanan suhu tinggi...terus masuk dalam amek neb..kene 3 kali..then cucuk masuk ubat..amek darah..last bila semua ok..amek ubat..selonggok ubat dalam plastik..bila aku terpandang ada satu nama ubat antiviral..aku dah mula rasa cuak....apakahhhh???..uhhh neyhiiii..tak sanggup aku hadapinya lagikkk...* sob sob sob..

Doc: camner u rasa sekarang?
Aku: Okey sket dari mula saya sampai tadikk..ada lega sket * suara pun dengar tak dengar jer
Doc: U nak mc..rehat kt umah sehari dua nie..ai leh bagi
Aku: eh tk pe doc..i'm ok..dah ada ubat nie ok kut..nanti kalau ada ape2 ataupun tak baik2 jugak saya datang sini lagikk...* dalam pikiran dah bygkan kerja yg harus aku selesaikan itu..sob sob sob
Doc: ok..u kene minum air and make sure juga sehari u tak melebihi 1300ml kayy...
Aku: haaa..yang itu ai tak leh janji yea doc...*sambil senyumm mintak simpati..hahaha

Gedebak gedebuk..nyudahnya sampai umah kol 9 lebih dari kol 6.30pm. Sampai umah bagi omei makan..mandi..makan bubur..telan ubat..terus dummmmmmm!

harap-harap ianya tidak melaratkan kesihatan aku pada tahun nie..this year macam-macam lagik plan aku nk buat....hopefully berjaya..insy'allah..aminnn!

Nota Hati: masih terkesima ape yg doc terangkan malam tadik...ya Allah kuatkan hati & semangat aku...aku ingin lagik bersama-sama mereka...

2 comments:

strawbery said...

ngape kak??..berdebar2 ju baca N3 nie...harap2 akak OK...
-Moga akak TABAH hadapi segala ujian darinye...-

Orchid said...

strawbery > nti kite talk-talk yea..sob sob sob *samb nangesss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...