Wednesday, June 24, 2009

Trajedi Trajis Mobilku

Semalam aku amek cuti untuk servis mobilku..semenjak tiga empat mejak nie..time aku drive lain maca jer rasanya..ada rasa gogar n bunyik yg kureng sedap didengor..aku syak tayar sbb drive jer bunyik cam tayar pancit..check2 ok jer plak..so ateh rasa bertanggungjawab terhadap spesis perliharaan aku ini aku bawak gie 'klinik'..zassss kita tgok ape trajedi trajis nyeee..

kedai servis (kira ada saham sket ngan bos busat ini kedai) sbb suku sakat aku sume servis kete kt sini..mmg ini ler kedai yg aku terjah tiap kali servis kete..kt Taman Sri Muda Shah Alam..

u see...amat menakutkan kan tahap trajis kecederaan nyee..

selama ini aku belek sepandang lalu utama tayar depan jer..tp kejadian nie berlaku pada tayar belakang..terkezut aku!

Taukeh: aiya amoi..kira berani u bawak ini kelete yer..manyak bahaya ma..

aku: i tak tau arrr..sbb i rasa sulah lain macam itu pasal i bawk jumpe u..

Taukeh: ini macam ha..klu u bawak lagik..ini tayar akan picah..lagi bahaya..

aku: ohhhhh...(dalam ati serammmm aku dengo..sib baik tk jadik pe2 masa blk kg last month)

taukeh:..u angkat tayar baru..i bg u harga mulah punyerr..apemacam..

aku: dalam kesucian di riak wajah..senyum sampai ke telinge..( dan2 cino tuh bg rega murah sbb aku beli 2 tayar termasuk spare tayar tk sempat aku nk berbunyi mtk diskaun..iyo la 1 tayar silverstone saje udah 1 latus lebeh ma)..bertotal2 nie 2 tayar + balancing.. aligment..servis bebagai..huhuhu kurus rimau aku yg sudah sememangnya kurus..dah la ujung2 bln nie..sangap2 dibuatnye..rimau ngaum 25 hb plak..dugaan dugaan. yg penting untuk keselamatan n kebaikan aku..harus tabah mengeluarkan money nyeee..

Tapi part yg aku tk tahan dengo yg buleh membuatkan telinga aku bergetar dengan sendirinya..adik aku leh jawabb..

adik aku: ala bos...biasa ma..pompuan ma..mana tau ape2..tau bawak saje itu kereta..

Adusss terpalit rasa onar dimuka aku...rasanya bukan merah lagikk...moh naik purple muka aku dengo..

abang cino sedang mengodek2..

bos busat (merangap adik aku + tukang kritik)

Nota jariku: so kaum2 hawa yg drive tuh..pandai2 n amek2 tahu ler bab2 kete kalian..terutama yg tiada tempat utk mengadu pe2 pasal kereta..mencegah lebeh baik dari sudah terkena...huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...