Monday, June 22, 2009

Bersantai Larut Malam Di Morib

Malam minggu kami beronggeng ke pantai morib untuk mencari sesuap nasik...tempat nie berdekatan ngan Rumah Persekutuan n jalan hala ke PLKN Kem Princess Haliza Sepang..


kelihatan deretan kedai2 makan..pilih yg mana satu idaman kalbu..lauk2 mentah ado dalam box yg tersusun tuh..korang juz pilih ape lauk yg korang nk dorang masak kan..


so nie ler kedai yg menjadi pilihan..tgok cam sedap sb ramai org..( dolu2 rajin abah aku cakap klu kedai tuh ramai org mesti masakan nye sodap)..hehehe!

menu pilihan kami mlm tuh..ikan bakor pari, tomyam campur
udang & sotong goreng tepung..n ayor buah..aku oder kailan ikan masin...korang tau ape yg dorang anto kt aku?..kangkung ikan masin!!..tk penah2 aku makan kangkung ikan masin..nyudahnye kansel sayur..

ikan bakor pari cicah ayor asam yg amat menyelerakan bagi perut2 yg sedang berdendang sayang...
yumii yumii


akhirnya dapat gak aku sotong goreng tepung ini stail..baru ler crispy!
sbb klu aku nk makan masak camnie meredah ke morib atau port kelang jer..tg harapan.

siap tapau sotong n udang nie..sbb xlarat nk perabehkan lg..masing2 perut dah sendat padat..masing2 duk menyadar lepas makan..sambil sedut angin pantai..yg lelaki sambil nyedut asap rokok..isk isk! Di pentas utama penyanyi yg rata2 anak tempatan disitu menghiburkan para pengunjung ketika menjamu selera..wpun sore tk bape sesuai untuk halwa mendengo..korang buat pekak jer telinga..Balik dr makan sempat laie kami ber ronda2 di pasar jualan disitu..macam2 ado..dan terdapat juga remaja2 (student2) buat BBQ ditepi laut..seronok nengoknyee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...