Tuesday, December 17, 2013

JJCM:: Satay Tulang Jelebu...

Bila sebut satay..kita leh pelbagaikan berjenis-jenis satay kan...ada ayam, lembu, kambing, perut, arnab, rusa dan sebagainya

Tapi bila sebut satay tulang...macam errrr..errr...errr....ader erk..

Dahi kerut-kerut sepakej sekali muncung-muncung mulut...perhh memang mencomel sungguh! hahahahha *rasa nak lempang lelaju tak?

Sila percaya satay tulang memang ada kewujudannya yer anak-anak...ini pun aku baru tahu kewujudannya..owhh kesian aku

Satay tulang yang datangnya dari Jolobu Nogri Semilan katanya...

Ape kata kita cuba terai test kesedapanya yerk.....*rosak bahasa tui


Masa sampai ini berpeluh dek kepanasan mentari ...dah jam 1..mencanak matahari ataih kepala mak ....mencair jap ubun-ubun mak noks... ;)


bila dah rasa sedap..bak cakap orang berniaga arr kan...bila sedap bagitau kawan..kalau tak sodap..bagitau tuan punyer kedai...


jam nih tahap kesabaran harus meninggi arr ko nak mengipas satay..dengan panas membahang kat luar..dengan membahang depan dapur tuh lagik...memang terbuka arr liang-liang pori kat muka ko dik.. pengewapan secara berhemah giteww


dibantu pemanis gerai..2 aweks yang aku rasa maybe masih bersekolah...baguih cari duit time coti sekolah yerr dik


ketika ini didalam tray ada satay ayam, daging lembu dan satay tulang


Memula aku bayangkan camner ler nak makan satay tulang kan..udah namanya tulang..isi ape lah sangat kan..kecuali arr ko dapat part tulang rusuk memang ada isinya dagingnya kan..

Aku tetap membeli satay ayam..standby awai-awai kot-kot satay tulang kenot go...hahahahaha..punyer ler ader backup selera aku kan...kahkahkahkah  
* hahhh ..gua taw sapa yang gelakkn bila gua kuarkan stekmen nih kan.. puii :D

Bila ku renung-renung satay tulang nie...ku geget-geget....kumamah-mamah...kutarik-tarik isinya.....nyudahnya aku pakai tangan ajer makan nyerr lebih berperisa kan..

Satay tulang tuh memang sedap..perapannya yang berasa sampai setiap ruang celah-celah bedah tulang tuh...memang ada isi dagingnya...tak ada arr tulang sesajer kan...abes imagine arr kalau dorang letak tulang guano nak cucuk..iye dok?

Bagi aku..ok arr satay nih..ada kelainan..cuma makan tak puas arr..maklum arr isinya tak bape banyak kan..tak macam satay ayam sebagainya

Untuk satay tulang ini berharga RM1.20 secucuk dan satay ayam 80 sen secucuk jer...

Tapi seriously satay ayam tuh memang sedap! :D


Nota Hati: tetibe terasa satay willy


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...