Tuesday, December 10, 2013

Candid Disekitar Maharajalawak Mega (MLM) 2013...Demam gelak-gelak telah bermula

Seperti sedia maklum sekarang nie setiap jumaat malam kol 10 malam..akan terconggok depan tv nonton Maharajalawak Mega...

Malam pertama pembuka tirai persembahan pada tarikh 15.11.2013 dahulu...dan aku rasa seronok sebab sama-sama dapat menonton secara live di MBSA, Shah Alam sana...


 nak masuk nonton harus ada tiket yer anak-anak


dan minggu kedua..rezeki aku dapat lebih tiket...bawak anak buah yang kebetulan cuti sekolah...nak sangat merasa nengok MLM secara live katanya...

Untuk menonton MLM ini..penonton dikehendaki berpakaian kemas, berkasut.  Kanak-Kanak bawah 12 tahun tidak dibenarkan masuk. Sekian.

bila selesai aku tanya camner ok tak...best acikk....minggu depan kita pergi lagik boleh?..*terdiam aku ngehngeh


diluar dewan...terdapat 2 gerai dari fans Jambu & boboi membuka table untuk jualan cenderahati


Pembukaan tirai dihavoc oleh kemunculan Sofi Jikan membuat aksi sedutan dari filem KL Gangster 2 bersama dengan Redzuan Hashim...terbaek arr Ajib Sengat


ketika mengumumkan juri Luna Maya...diringi dengan muzik 'Teman Tapi Mesra' memang meriah habis arr...

memula aku muskil kenapa dia jadi juri...tapi biasa arr  astro kan...'pancing' rating kan...itu salah satunya..iye dok...walaupun kita tahu kes dia sebelum ini memang hangat hangit dengan ariel peterpan...opss!!  :D



barisan juri tetap tahun ini

Dato' Yusof Haslam, Luna Maya (Indonesia), Syed Haikal (Singapore) & Nora Danish



dan kebetulan pada hari pertama MLM aku duduk kat barisan seat Sepahtu Fans...memang happening arrr....siap wat ombak2 gitewww
kahkahkahkah...giler mencomel aku kalau wat aksi tuh kan...*pitam





bila aku tanya kenapa nomnor 76..rupanya jambu lahir tahun 1976...ada sesapa lahir tahun 76?...opssss!..siapakahhhhh itewwww...*kelip2 mata



tempek muka kawan aku bersama retis2..aku? tukang tangkap gambau ajer arrr



aku perasan tahun ini kumpulan saywho ..yang lelaki ini bukan orang sama....yang dolu tuh rambutnya kaler karat eh

kawanku bersama si bocil...banyak bunyik ini budak tecik :D
 Jep Sepahtu..nampak muka penatnya...

ketika ini baru beberapa hari Jep memangi juara Super Spontan 2013...tahun ini rezeki dier


 Aflin Shauki aka Boboi


jihan aka kumpulan SYJ...bro Yassin membelakang (tshirt putih) 

banyak pic dengan kumpulan lain..tapi kat camera lain..malas plak nak mengodek


anak buah yang muka mencomel dan ceria dapat tengok MLM live...aku nengok dia beria-ria bertepuk tangan tergelak-gelak ...seronok sangat arr tuh...

tak pe arr..ini jer mak sedara ko mampu bawak ko jejajalan cuti sekolah ini...abang dia ada sama gak..tak mahu bergambo..pemalu...gitteww ler kalau dah remaja..

dier siap cakap..nanti mesti masuk fb...malu orang nengok...kahkahkahkah :D



akhirnya rembat bag comel nih...harganya mampu milik RM15...pelbagai guna...cantik kaler pink tuh...sayang pulok nak guna...hikhik :)

Sepanjang MLM berlangsung..baru sekali aku terlepas..

MLM (1) - teruja first day MLM - pentas milik Sepahtu (bulu ayam tok) + Jambu (ngira matawang asing) + Nabil (penjual beger)
MLM (2) - bawak anak sedara - pentas milik Nabil (segmen watak indon ngorat luna maya + batu belah)
MLM (3) - tak datang nonton - holiday gi Ganu
MLM (4) - huwaaaa...tak dpt pegi (lengan sakit mc lorr)
MLM (5) - hurmmmmm....grgrgrgrggr *ketap gigi


Nota Hati: rasanya dah bygkan siapa ke final


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...