Monday, October 15, 2012

JJCM: Restoran Mohd Chan...Bangi

Kali nih kita terjah restoran makanan cina muslim...

rasanya korang tahukan dengan nama Mohd Chan nie kan...banyak cawangannya...salah satunya di Bangi

Dah lama nak makan kat sini...bila terjebak baca review post makan-makan kat blog kengkawan...sebab utamanya aku nak sangat rasa butter prawn tuh....sebelum ini aku tak penah makan butter prawn..sila percaya okeh...*tutup muka :D

 Jom kita belek-belek menu dan yang penting HARGA nya...:P

 pandangan dari hadapan restoran



ini aku snap sebahagian sahaja...nak snap semua...agak keji plak orang sebelah table aku dok memerhati aku plak kan...so cover cute aku kat situ :D


 yang ini aku nak mencuba sangat...sedapkah?...hurmmmm


pilihan ikan, jenis masakan, dan harganya

bila mengorder..pastikan ko siap-siap mentotal kesemuanya...jangan plak kemain sedap ko mengorder..tiba masa dapat bil..ketap2 gigi plak..

Apple Jus & Carrot Susu

Siakap 3 rasa... aku bagi 2 or 1 star...kalau sebut 3 rasa...mesti penuh ngan cili-cili padi berselerak...sebab mesti ada rasa masam2 manis pedas..iye dok?

Ikannya memang besar TAPI tak garing (nampak jer cam garingkan)...aku suka garing sikit sebab suka kruk kruk tepi2 ikan tuh terutama tang belahan bawah perut tuh.  Satu lagi aku tak dapat rasa pedasnya...dan aku rasa dah ghupa rasa sweet sour pun ader...:'(

 daging masak halia...sedap..dagingnya lembut...halia berasa sampai ke dagingnya


Butter prawn...hurmmm nak bagi star ke?

Bagi aku..biasa jer....better aku goreng udang kat rumah...butter tuh rasa ujung-ujung jer...

Harapkan jerami butter telo tuh jer banyak...then aku tak suka udang tuh digoreng terlampau masak..sehingga rasa isi udang tuh 'keras'..sampai aku nengok udang tuh mengecil dan mengecut....so rasa kemanisan udang tuh ilang...sapa-sapa yang tahu masak..akan faham maksud aku nih..

sapa yang pakai telan jer tuh...dia dulik ape..janji leh makan....iye..aku akui..makan tetap makan..benda berbayar kan..harus arr abehkan...tapi kalau diberi pilihan repeat....hurmmm aku fikir-fikirkan 10 kali kot untuk kesini lagik ;)

*Next ada port ikan bakar terbaek katanya...katanya ikan bakar sambal petai...hurmmm nak nerai ..walaupun aku tak makan petai & ada butter prawn jugak katanya..:P


Nota Hati: nak cari JJCM port bubur nasi berlauk yang sedap...kat mana eh?


1 comment:

nuRuL said...

ana ikan bakar petai ke kak?yg tu mesti kene cube!sotong celup tepung n ikan siakap bakar petai.sodap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...