Friday, October 12, 2012

Drama Sebabak: Jangan Tinggalkan Daku...

Al-kisah disuatu petang yang hening...diluar hujan mencurah-curah...dihimpit rasa sejuk lebih enak jika dibuai lena yang panjang....

Tapi disebuah mahligai indah dipuncak sana kelihatan situasi sebaliknya kerana salah faham....biasa lah wrong communication....kadang-kadang orang xfaham maksud kita...kita tak faham maksud orang kan..adat la...sedangkan lidah lagik digeget2...inikan pulak hati yang rapuh...cepat terlukanya...jiwa tisu ma...hukhuk :'(


Omei: Yang....kok kalau majuk sentap ngan saya pun...jangan ler sampai duduk kotak tuh...tuh kan port saya landing-landing...takan awak nak over kot
Cik Tom: ekk..elehhh....tak sangka dia nih mat kotak jugak *berkata dalam hati dengan jelingan tajam



Omei: dah la tuh....jangan arr majuk-majuk..meh arr makan  dekat saya nih...kita syer yer *suara memujuk kekasih ati..(yang benaunyer dia pun lapo..:P )
Cik Tom: suka ati tite arr...nak makan jauh macamana pun....huhhh



Omei: saya tak marah awak lah....saya sayang kat awak tau tak..
Cik Tom: abes kalau sayang...nape awak marah-marah saya....saya gie tailor jer tadik..tempah baju raya haji.....awak nampak tak yang ukuran badan saya dah 30-45-50 *betui ker aku kira nih) ahhh dulikk!!!

Omei: mana ler saya tahu awak gie mana...cer len kali telepon saya dolu...henpon kan ader
Cik Tom: *sambil mata tertutup...bateri kong!!!

Omei: *berkata dalam ati ~adusss pujuk-pujuk dia nih sampai gua ngantuks...*nguap
Cik Tom: haaaa...tuh la awak..malam jadik kelawar...time bercakap ngan saya nih pun awak leh nguap..
Omei: burlpppppp*muka terkebil2


Omei: dah la sayang....kita bawak berbincang...
Cik Tom: bincang kunun....yang awak tuh cibuk jer main ngan rotan bertali awak tuh....terlompat sana terlompat sini....langsung tak pedulikan saya ...tak sedor badan demuk ada hati nak lompat-lompat tinggi2...lepas tuh dah terbaring semput...
Omei: demuk ke gua? *cepat2 tgok body kat cermin


Omei: sayang..jangan lah camnie...tak cian kat saya ke...
Cik Tom: eh eh eh..lu nih kenapa...lu jangan memain..jangan rapat-rapat....kang gua kung fu taw..
Omei: alamakkkk!!! biniku gangster arrr *pitammmm



Omei: saya rindu awak...saya sayang awak jugak....*grggrrggrgrgr..tetibe rasa lidah gatai nyebut
Cik Tom: haaakkkk...tui!!rindu sayang kununn....sudah sudah!!!...kalau dah xsuka tak perlukan saya...anto saya balik umah mak sekarang jugakk!!..*muka sentap pandang luar


Omei: sayangggggg...jangan pergi...nehiiiiii...wait for me...jangan tinggal dakuuuuuuu *guling-guling hempas2 badan kat lantai

 Omei: nape gua rasa len macam nie...sunyi arrr...nak tido..tak leh tido plak...ermmmmm

Omei: no call...no bbm..no.sms.....kecuali sayang dan rindu dari kamu cik tom...isk isk isk *kesat hingus..lap airmata kt cimut


Omei: mommyyy..cer rasa ubun-ubun gua...panas tak?..gua rasa nak demam arrr...
Mommy: gataiii...dah sakit..bru ingat mommy kan... :P

Omei: burlpppppp...*salah ke soklan aku tadik eh..*muka muskil


2 hari kemudian....


Omei: sayang ..saya berzanji...eh silap..berjanji..kita jangan gado-gado lagik yer...tite minta maaf ye....*angkat-angkat kening
Cik Tom: yerr la....xmau gado-gado lagikk...tite pun mintak maaf *kelip-kelip mata



Omei: tite sayang awak arrr....
Cik Tom: tite punnn rindu awak tawww....

euwwwwwwwww.....


Nota Hati: dalam duka ada laranya..dalam gumbira ada tawanya..dalam kepahitan ada kemanisannya...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...