Wednesday, January 5, 2011

Lunch di Ikan Bakar Istana Negara

Kisah nie hampir2 dah aku terlupo nk publish...itupun bila ditegur oleh seseorang yang turut sama pergi......i'm sori.....hehehehe....makcik bz ma...

Okayyy tak mau menceceh...port makan kali nie...rasa keterujaan lebih sebab dah bape lama dok idam nak makan kat sini...Ikan Bakar Istana Negara....bukan dalam istana negara...hanya belakang istana negara...hehehehe....kira gelemer ler jugak kan sebab ada ujung-ujung nama istana kannnnn.... ;)

sebelum gerak dari opis.....aku dah war2kan....aku nak makan ikan pari bakar...tak kira nak jugakkkkk

taraaaa...akhirnya dapat jugakkk...besau gilerr...kira puas arr aku melantak....mmg puas hati arr...dua pilihan aku abek..cicah ngan air asam or sambal kicap...dua-duanya memang malatopp.....maveles pedasssss...tk pedass tak syokkk la

Harga sekeping ikan pari nie seingat aku dalam 15 hengget kut sebab aku amek saiz yang besau. ( harga ikut saiz)...tapi berbaloi tak payah lauk lain juz amek ulam-ulam or sayur jerr

then up kan lagikk...sotong bakor dimakan bersama kawan-kawan.....harga ikut saiz... satu sotong kalau saiz yang besar (mmg besar tui) harga dalam belas2 RM jugak..tapi berbaloi...itupun tk abeh..hehehehe tamakkk

sebelum makan mengamin doa yang dibacakan oleh imam muda haffizudin... ;)

yumi yumii...owhhh rebung + terung cili di amek oleh erni...sentapppp sedappp

bro yang berjaya mendapat jawatan tetap...bakor segala ikan

harusss bro nie berpeluh keti main api.....dapur membakor kiri kanan dia handle...

sebelum makan..harussss kan..pose totapp poseee

licin.....memasing nyadar sengkak perut......gambar adalah golap sikit....diluar sana cuaca meluap-luap panasnya...kecik-kecik mata aku pandang...sib baik dalam nie sejukk...atas kiri kanan ada kipas...

bukan takat ikan bakor...segala menu lauk ada jugakkk...tapi ramai orang amek ikan bakar & ulam 0r sayur...so lauk-lauk nie agak tak mendapat perhatian...

keadaan kedai yang kami terjah....ada 2-3 deretan gerai-gerai tuh jugak menjual ikan bakar...cuma korang ikut jer la mana pilihan dihati..

pilihan kitaog..sonang yang dekat...The One...gerai Sri Menanti...

total kalau ko makan sorang....amek ikan pari cam aku order tuh + ulam + air tembikai ..tak sampai 20 hengget.

Okayy...ada kemahuan makan disini? dialu-alukan...memang berbaloi..sedappp...yang penting duit bawak kasi lebih sikit yeaaaaa....

Nota Hati: tertunai sudahh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...