Thursday, November 7, 2013

JJCM:: Lunch Di Chakri Xpress Alamanda.....Thai Green Curry

Semetelaah aku gie alamanda aritu...perut rasa lapar pulak...kunun nak makan kat  JM Beryani..sekali jalan-jalan menuju ke restoran JM..tengok cam lain jerr....cam lain jerr....ehh ehh dah tak hado!! *terbeliak mata

Sejak bila tak ada nyee..tak ketahuan aku...puhhh punah nak impian nak makan nasi beryani...dari dalam kereta dah terbayang-bayang ayam gorengnya yang panas-panas tuh ngan ice bandungnya...*lap-lap mulut jap

Mata memerhati deretan restoran..jurmmm nak makan ape erk...

ader SR (tak bape minat)....ade Sushi King (lagik arr..tak penah hayat makan menu jepung nih )...Manhattan Fish Market....Nando's ...Cakri Xpress...

Terpandang Cakri Xpress jer aku dah terbayang Green Curry yang kawan dok cakap....aku tak penah makan...so ada harapan makan disitu nampaknya...

Chakri Xpress ini kira Restoran Thai Food & Cuisine la

masuk jer restoran..tak ada customer pun...maklum arr aku pergi time orang keje kan...untuk orang cuti cam aku..sungguh bahagia makan sensorang camnie...so order pun cepat sampainya



Thai Green Curry (RM18.50)...first time order menu nih


memula aku ingat yang buah tecik-tecik nih terung pipit rupanya bukan...cam kekacang pun ado...ada kacang panjang..ayam dan ada daun ape ntah untuk menambat selera katanya 

So bila nama curry tuh aku dok fikir ujung-ujung mesti rasa kari kan...bila aku jamah jerr...peratusan tekak aku merasa green curry nih lebih ke arah masak lomak ayam jer....pedas-pedas dia pun lebih kurang jer..cuma hijau dia nie lebih dari masak lomak kita tuh..kita punyer masak lomak..kuahnya lebih kuning kan...

penggunaan bahan sama jerr..bersantan jugak..cili padi jugak...tak ada yang istimewa sangat arr untuk aku nak repeat lagi kot...cuma nasi tuh rasa arr kelainannya..beras thai kan..mangi jerr ;)



order satu lauk jer.. :)


Chakri Fruits Punch (RM11.50) *pitam

Chakri Fruits Punch adalah campuran orange, mango, pineapple & grenadine syrup....huwaaaa tak cukup segelas..sedappp !!
menyedut hingga ke titisan terakhir aku kerjakan..hahahaha



 .yumiehhhh....slurppppp

  swaddi kha


Jom kita intai-intai menu apa yang ada disini..







kalau korang perasan harga di menu..belakangnya mesti 50 sen kan ...90 sen pun ada tapi tak banyak :D

Nasi..Green Curry + minuman total dalam RM30+ plus tax :P



Nota Hati: Next n3 JJCM


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...