Wednesday, November 6, 2013

JJCM:: Kebab Turki Baba Rafi


Alkisah setelah balik dari opis..melalui jalan depan kemneterian belia dan sukan akan terlihat kios kecil ditepi jalan nie...dah 2 hari nih dok perasan penuh jambangan bunga kt luar kios...so aku mengagak nih kios baru dibuka...

memula ingat jual burger macam pernah kita lihat ditepi-tepi jalan tuh kan...rupanya sangkaan meleset bila datang datang dekat rupanya lebih ke arah menu kebab...burger ada gak cuma agak kelainan sikit...udah namanya dari Turki kan....*terus rasa feel2 dalam Pilem Istanbul Akan Datang! :D


nampak tak menu-menunya dan herganya...mungkin korang nengok harganya agak mahal...aku think positip jer..sewa kios dalam putrajaya dah agak berapa kan...hakhak..

sesekali beli tak ape kot..kalau selalu...ermmmm

Hari ini aku menerai Chicken Kebab harganya RM6.50

Jom kita layan camner dorang bikin okeh...


roti pita sedang dimasak secara middle ajerr....Selalu bila sebut roti pita...rotinya cam berpoket kan tapi jenis roti pita yang digunakan ini adalah jenis kepingan cam kulit popia...tapi idak ler nipis cam popia kan...tak berbaloi plak dengan harga RM6.50



bila kulit roti tuh dan masak..tak boleh masak sangat..nanti keras....taruk sayur-sayuran...chicken kebab yang sidah diperap dengan rempah ratusnya....kalau kita nak add daging or ayam..ada extra charge tapi tak mahal pun..dalam 50 sen - 1.00...

kalau burger...nak add telo.tambah RM1.00 jer


mayonis & sos cili..ada satu sos aku tengok dorang taruk gak...aku tak perasan sos apa..warnanya ala-ala bbq gitu...cam black paper sos


banyak kan ayam ditaruknya...puashati aku nengoknya...berbaloi dengan harga..


then gulung kasi ketat-ketat ....dibakar lagik..pusing-pusing golek-golek..aku siap cakap..nak garing sikit...dia main angguk jerr...

terus aku tanya....bangladesh?...geleng-geleng kepala..rupanya turki mari...*(dlm ati pandai plak menjawab) oooo..cakap melayu pun cam itik..cakap omputih dibantainya sonyum-sonyum kat aku...terus dia geleng-geleng..padan arr dari tadik dok geleng-geleng..angguk-angguk..sonyum-sonyum...

tak pe aku fikir dia faham bahasa kita bahasa melayu cuma dia tak pandai nak jawab dalam bahasa melayu....maafkan mereka budak-budak baru belajar..iye dok? ;)



taraaa da siap..dalam kete gak aku ngap...sebab panas-panas pegang tuh tekak memanggil-manggil suruh ngap cepat... tang tulis 'pull up' tuh ko tarik..elok jer kebab tuh naik ke atas trus ngap sampai abes...so ko tak payah nak bukak bagai box kebab tuh...dan ko makan tak mencomot ok..

Aku suka kebab ayamnya..juicy ..sosnya sedap..pedas-pedas terasa dihujung...memang cam black paper sos..pedas manis...tambah ngan mayonis yang memang menyentap selero...makan tuh memang terasa juicy sangat..soft kulit roti tuh...sebab tuh aku cakap...baik makan semasa panas-panas tuh..kalau sejuk bimbang keras liat pulak kan...

kira masuk nih da dua kali aku membeli kebab disini setiap balik keje...so balik tak yah masak...dah kenyang....burpppp alhamdulillah *tutup mulut :D


Nota Hati: JJCM next..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...