Tuesday, April 16, 2013

JJCM: Sup Urat Keting UK...Foodcourt Presint 11 Putrajaya

Ok kali nie kisah sup urat keting yang dikatakan femes ames itu...

sebelum ini aku tahu restoran besarnya terletak di Seksyen 7, Bangi sana..

Aku memang tak pernah makan sup urat keting...dengar nama pun dah 'menyeramkan'...so buat masa nie lom belajo nak makan lagi...

Di Putrajaya ada branchnya..terletak di Foodcourt Presint 11...so korang tak payah nak pergi jejauh sampaui ke Bangi sana...

Jom kita tengok apa yang ada...



ada tulang, ekor, perut (babat), satu lagi tuh cam usus jer (sori kalau tersilap) dan sudah semestinya keting..


tulang & ekor


taraaaa...inilah rupa paras keting itu...first time aku nengok okey...rupanya cam kenyal-kenyal lemak-lemak



jom nengok harga makanan...

disediakan jugak dengan nasi putih, beehoon, mee, kueyteow...ikan bakar pun ada...dan segala jenis cili sebagai penambah pedas dalam sup...


kawan opis aku cakap...sup urat keting nie..memang femes di pantai timur...sedap gila...sukar nak digambarkan dengan kata-kata...wahhh haibat penerangan kawan aku nie...hehehehhe..
memang kalau makan akan teringat nak repeat lagi.....itu kata-kata peminat sup keting arr kan.... 

so pada hari kejadian..aku hanya order sup tulang campur ngan perut jer....ok la not bad supnya...so so ajer la...  ;)



Nota Hati: tetibe teringat sup power gate 1..harus tebal bibir  berpeluh arr kalau makan...:D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...