Tuesday, April 30, 2013

JJCM: Lunch Ikan Bakar Di Istana Negara

Wahhh tajuk kan....bikin tersedak korang dengor aku makan kat Istana Negara kan....hakhak

sila jangan terpedaya ok...nama jer makan ikan bako ..memang betui di istana negara tempatnya..

tapi belakang istana negara...hahahahhaha

ia juga dikenali ikan bakar jalan bellamy....dua-dua nama adalah nama satu tempat yang sama..

kitaorg makan pada hari ahad lepas...risau gak takot tutup..maklumkan arr cuti kan..

Disebabkan aku co-pilot maka sempat arr aku dok mengoogle ...kunun nak makan ikan bakar kat pasar keramat...selalu baca reveiw blogger yang katanya sedap mantop maveles....tapi tutup plak hari ahad....

then mengoogle ikan bakar tangling plak...not sure..tapi aku dapat rasa cam tutup jer...baca review blogger yang makan disitu tidak dinyatakan waktu niaga...so agak ketidaktahuan aku disitu... :'(

jangan ambil risiko..pergi terjah sana..nengok-nengok tutup...nanti dah larik time lunch plak kan....maka kami terus arr ke belakang istana negara...

sampai tempat kejadian memang langkah kanan..bukak ko..walaupun kedai yang biasa kitaorang makan tuh tutup..huhuhu sedeyyy..

tak pe la..janji ikan bako nye ader...awai-awai dah set diminda dan ditekak aku nak makan ikan pari..:D



ikan pari bakar (saiz beso) + sayur kangkung..nasi separuh..air bandung = RM14.00

cuma kelainan kedai ini...ikan segala benda spesis dibakar dengan disaluti cam sambal....aiseymenn.. :(

ai dun like...tapi ngap ajer la..sebab lapor kan...tak bekpes dari pagi...simpan perut nak makan kat sini kekdahnya..

kalau kedai sebelah yang tutup tuh..ikan pelbagai dibakar kosong jer...baru lah sedap dicicah ngan sambal kicap ker...air asam ker..

kalau dah bersalut sambal camnie....bagi aku dah serupa cam ikan sambal plak...ikut pendapat tekak aku lerr....ikut taste memasing kan.. bagi aku istilah ikan bakar..bakar kosong...no curah-curah sambal ke hapa...ader jugak yang bakar siap berbungkus tuh lagi tak boleh aku terima..sebab sekali bukak..ikan tuh dah berenang-renang dengan kuah didalamnya...



inilah kedai che yah yang dimaksudkan...katanya masakan dari seri melaka...so aku andainya masakan lauk campur sure ala-ala melaka food kan...non hado..

so kalau datang sini nak makan ikan bakar..aku sugeskan tak payah arr amek lauk berbagai..nanti ilang nikmat ikan bakar tuh sendiri..

aku hanya amek ikan bakar pari (saiz besar) + sayur kangkung jer...nak ambil ulam..nengok ulam tidak memberansangkan langsung...


balik ke pangkal jalan..sebelum tuh singgah ke dengkil..nak membeli barang sikit...so shortcut lalu ikut PICC...sekali aku pasan dah ada tertera tulisan sebesar-besar alam tuh...sebelum ini kosong jerr....ker aku jer yang baru perasan...hikhik..

kalau camni kan senang..baru ler orang tahu..atas bukit tuh bangunan apa..selalu ada gak orang mensesat nak cari bangunan PICC nih....so dah camnie..sebatu ko dah nampak....mesti tak menyesat lagik.. :P


Nota Hati: nak makan ikan bakar tangling plak...tungguuu


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...