Monday, January 10, 2011

Cerita Ceriti Pasal AJL Ke-25...keputusan yang tidak membanggakan aku

Sejak malam tadi selesai AJL...mana-mana chattroom...facebook ..twitter kecoh perihal si juara AJL....aku nak tido malam tadi pun cam tak best jerr....gamaknya 'ketidakpuashati' tentang keputusan AJL tuh merasuk fikiran aku....sudahnya aku terlelap jam 3 pagi...aku terjaga jam 5.30 pagi...terus tak leh tido....apakahhhhh??...orang lain yang buat show menang. sekampung.....aku yang tak leh tido...pehall kann...sadissss kayy

Masuk opis sajeee...pagi nie dah dengar gossip-gossip ketidakpuasti dengan keputusan final juara lagu AJL malam tadi...

Kemenangan Anna Rafali agak mengejutkan...semasa Ally mengumumkan clue-cluenya....penyanyi & pencipta lagu adalah orang yang sama....zassss aku ingatkan Yuna.....last-last tekaan tersasar jauh...

Bagi aku..tak tak minat dia...lagu2 dia adalah biasa2 aje.....tapi bolehlah dengar dek halwa telinga aku nie.....masa dia nyanyi dalam sangkar tuh pun aku tak tahu ape motipnya....dengan wat muka cenggitu...amarah sangatkah lirik lagu itu?..no komen

Tapi untuk diangkat sebagai juara...rasa lom masanya untuk dia. Sejak mejak nih pun dah banyak kisah displin dia dipapar di akhbar....jadi tak hairan penonton mahupun pihak media angkat kaki semasa pengumuman semasa kemenangan nyee...

Dari pemilihan pemenang untuk vokal terbaik...Hafiz ada kelayakan jugakkk...suara dia memang powerfull malam tadi...tak pancit seperti sebelum ini...kira berhabisa-habisan dia punya perform..

FT aka Faizal Tahir....telah dijangka kategori persembahan terbaik dia yang punya...kira berani dia jatuh dalam tangki air tuh..dalam gak...tapi mata aku dok perati samada terjunan FT nie rakaman ataupun live masa itu....bila dia naik dalam keadaan basah tuh...memang terbaek lah leh sambung nyanyi..ingatkan gigil kesejukan nk nyanyi..hehehe

Persembahan nyanyian semasa proses pemilihan....disajikan dengan 3 diva...Kak Pah, Ct, ZZ...semasa Kak Pah nyanyi...owhhh very nostalgia...kenangan lalu mengusik jiwaa...ai likeee it!....sejak Kak Pah balik haji nie manis jer bertudung litup....harap-harap biarlah berpanjangan...bukan semi-semi pro plak...jangan makin hari makin kebelakang plak....ermmm

hos AJL....FBI aka Faizal Ismail tahun nie buat lawak AJL : shadap not shadap (diam tak diam)....hakhak! kejung-kejung rahang aku dok nahan golak...ahaks!

Keputusan penuh AJL ke 25:

Juara Lagu: Tolong Ingatkan Aku (Ana Raffali)
Tempat ke-2: Drama King (MUH)
Tempat ke-3: Noktah Cinta (Hafiz AF7)
Persembahan Terbaik: Faizal Tahir (Hanyut)
Vokal Terbaik: Hafiz AF7 (Noktah Cinta)

kita tunggu sampai bila 'panasnya' keputusan AJL ini akan bertebaran...

Kata Hati: sekadar hiburan...

3 comments:

Unknown said...

ntah kak nur nie..org lain yg buat show, die yg xsenang duduk..kalah og yg bertanding..hahahhaa

Anonymous said...

FT?! acam full trial je bunyik.... wakakakak! (keracunan kerja d opis) *Rock!

Orchid said...

Iena: keterujaan aku thn nie milik FT..tuh yg keciwa nau. Aku nie tak leh memikior sgt..boleh bawak ke tido silap2 leh mimpi lagikk..salah satu tabiat aku...benda2 byk mikir akan dibwa ke dlm mimpi...trajis kan

Rock: full trial vs IM = Criminal (killing me)hikhikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...