Wednesday, January 5, 2011

Makan Besar sempena penutup tahun 2010 bersama adik badik

Hahahaha...mesti korang terliur aku dok jaja ngadapkan citer pasal makan jer kan...nasib la..makan sinonim ngan aku...*keji

Makan malam nie dibuat terkejuit-kejuit...jam-jam tuh punya plan....tak rancang ape-ape pun ..pakat terus on jerr...sib baik semua ok...no excuse. nak berkumpul semua camnih susah sikit memasing bz semedang....then duduk pun semua merata-rata kan...masa itu kadang-kadang tak mengizinkan...kalau orang ini ada..orang nih plak tak ada...so begitulah seterusnya...

Part yang ini lebih teruja dorang lerr.....maklum arr dorang keje swasta...so ujung tahun bonus berkepuk-kepuk kan.....bukan cam aku.....tk dek bonuss....gaji pun menciput tak macam dorang....*gigil...sob sob sob ciann

tempat makan adalah tempat biasa di jalan kapar, klang sanun tuh...aku suka tempat nie sebab murah berbaloi2...nanti aku cerita bape yang korang hahrus bayar untuk semua harga ini...

gambar-gambar ada jugak menu yang tak sempat snap..maklum arr semua merakus tak sempat apa-apa...memasing balik keje kan..harus melapar

siakap sweet sour

kali ini kitaorang gila order ikan siakap sampai 4 ekor...dimasak berlainan masakan...satu sebab mengapa order ikan banyak..masakan ikan disini adalah maveles...


siakap steam limau....my order...my feverettt dohh

Siakap masak pedas katanya...pilihan tekak orangtua..hikhik

Siakap masak 3 rasa

4 ekor semuanya ikan siakap...bukan tak ada ikan lain..bawal ado..kerapu ado....cuma ferevet ikan kitaorang adalah ini...ikan lain tak best

sate yang ditapau di pasar tani kat opis aku...kunun buah tangan..cehh!
sayur kangkung...telor dadar, sotong goreng tepung (aku lebih suka sotong goreng segulung-gulung tuh satu-satu...bru sedap ranggup)

makan time


serangan bermula...bismillah

licinnn...berbaloi-baloi makan dengan kitaorang tau....sebab semua adalah jaws...*larikksssss

sementara menunggu nasi lauk turun ke bawah....aksi pose2 manja gitu...ibu & Akizz

budak ini tak leh tinggal...pantang nampak aku pegang camera or hp..melajussss jer pose....dah snap gambar sibuk-sibuk nak tengok...

purata menu yang diorder adalah: ikan siakap 4 ekor( berlainan jenis masakan), sup ayam, telor dadar, sayur kangkung, sotong goreng tepung..( kecuali ikan...untuk lauk tambahan dibuat untuk 4 0rg makan buat 2 hidang), jus tembikai 2 jug besar, air panas 2, nasi putih untuk 14 orang makan = total RM180....diskaun 3 hengget...hehehe

Next plan BBQ....menghitung hari

Kata Hati: masih terasa ikan steam itu...huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...