Wednesday, November 13, 2013

JJCM:: Ikan Bakar Mat Teh Pasar Datuk Keramat...makan lagik disini..

Kalau sebelum ini aku ada stori mori kisah ikan bakar di gerai Mat Teh ini...

Gerai ikan bakar ini terletak dalam pasar Datuk Keramat sana yerr...

Entry terdahulu click DISINI




kalau mak abah datang sini...memang ini port lunch kami...sejak aku memperkenalkan abah tempat makan disini....abah dah jatuh chenta ngan ikan bakar terubuk kat gerai Mat Teh nih..

percaya tak abah boleh makan seekor ikan terubuk sampai licin..siap tambah-tambah nasi lagikk...seronok tengok dorang makan..bertambah-tambah...



ikan terubuk & ikan pari yang fresh..panas-panas dari pemangang....dibawa bersama air asam yang maveles..nak lagik pedas...aku campurkan ngan sambal belacan lagik..perhh heaven...peluh-peluh pedas tapi sedap..

pada hari kejadian...terubuk 3 ekor..kembung (2), pari (1), nasi (7)..*nganganganga :D

makan ikan bakar tak payah lauk lenlain dah..juz ulam-ulam dan sup ayam (tulang & kaki ayam)
kalau ko tanya seekor terubuk leh cecah harga belas-belas or RM20..memang berbaloi..sebabnya ikan besar ok..then part terbaek adalah ikannya isinya masih manis..ikan fresh

so sesapa yang tekaknya boleh 'baca' or menilai camner rasa ikan fresh atau tidak..dia tahu arr membezakannya...abes takan aku order seekor lagik terubuk..hanya untuk meratah ajer...hehehehe *tekak tembolok betui kan...*gelak tutup mulut



up lagi...kalau datang sini aku wajib order manggo jus...sedap giler..fresh dari buah manggo ori ok..

pekat..manis...sejuk jer lalu kat tekak......gelas tuh besar.....memang puashati segelas tuh aku boleh habis licin sedut...perhhhh *terliuq sudaaa



tak menang tangan bro nih ...kelihatan ramai menanti meja kosong...sib baek dekat meja aku tak ada org nunggu..kalau idak tak selesa nak menyuapkan...

makan bior enjoy baru nikmat makan tuh terasa...iye dok.. ;)



ketika kami sedap makan..hujan mencurah-curah lebat giler...membuatkan lagi berselera menyuap arr....alhamdulillah..



Waktu operasi niaga seperti terpampang diatas yer anak-anak....ahad coti

Tapi aku warning ko lewatkan atau awalkan datang kalau nak makan disini time lunch hour orang berkerja...sebab time tuh orang-orang pejabat adalah meramai...

so sedang elok enjoy nak makan after kol 2...harap-harap ikan impian ada lagik arr...tak pun leh datang awai sebelum kol 12.30

Kalau rasa public holiday ke hapa..hati cam rasa was-was gerai ikan bakar ini tutup ker idak....iyer ler kan..kot ler ko duduk jejauh nak sangat makan ikan bakar kat sini..kang ada sampai-sampai nengok-nengok tutup pulok kan...so mesti ada dalam hati berkecai hati kan....

So ringan-ringan jejari mendail tanya...." bang! gerai bukak tak hari nih? '...jangan malu bertanya...kalau malu bertanya jawabnya lapor ler ko kat situ... :D

Ok..kalau ada tempat best yang korang makan...cer war-warkan kat aku...nanti aku terai n review...tekak lelain kan tak sama...ikut selero lah orang cakap kan...tapi tak salah kalau tak mencuba..tak cuba kita tak tahu..iye dok?



Nota Hati: next JJCM...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...