Thursday, October 29, 2009

PAPARAZI..awas uols

Paparazi mengekori kamu..awass yerrr!..wahh bikin gempak n suspen..alamak terlebey suda!!
abeh lepas we ouls makan-makan kt chicken rice tuh kami sepakat membawa berkat lagi untuk masuk ke kepor aka carefour..

Bukan nak membeli pun aku sesajer nk jejalan dalam tuh..yang penting aku nk nengok katalog baru kepor...cuci mata..

Sementara menunggu si ina yang pergi bilik kecik..aku ngan sue duk berlengguk depan kepor..kang kalu masuk jenuh plak si ina mencari..kalau duk dalam shopping complex nie jangan harap ler aku nk dengar bunyik hp..bising bingit ma kiri kanan depan belakang atas...handbag plak tebal tepu kalis bunyik plak..handbag jer tebal..duit non adooo tebalnya...hehehe..

Dalam aku duk pot pet sambil snap-snap sisi ngan si dak sue nie tetibe dia wat muka cuak plak..tahap mengkarung cam kene sergah rupanya okeyyy...kompius gak aku tengok minah nie....kut-kut ler tercekik tulang ayam tadik ke ape ke kan..nak gak aku kepalkan bulat-bulat nasik suruh dia telan ke ape ke kan...opsss bukan ehh?.!! Ohhhh tuh kalau tercekik tulang ikan erk...hahahahha!

samb adegan..cemas dik non seketika..okeyyyy..tak tipuuuu. Maka berkata ler si dak sue nie bahawa dia terlihat melihat dan terlihat seorang mamat nie aka kekasih @ pakwe kawan dia..uhhh leh gitu? ok..sonang citer aku namakan dia Sha (nama sebenar)..hehehehe

Sue: tui kak nur..mmg sah dia..pakwe Sha lahh

Aku: r u sure.. wrong person kut..

Sue: no lah!..takan ai lupe baru sabtu lepas ai jumpe si Sha nngan mamat nie (pakwe nya la kan) sesama we uols beli barang lagikk..

Aku:..apaaaaaaaa!!!...teng tengg tenggg!! Terkezuttt tahap ketap gigi ...apakahhhhh??..mamat ini suka menemani awek-aweks nya membeli barang..

Maka aku ngan ina plak yang excited..dengan ala-ala inspektor gejet aku ngan ina bergegas masuk sambil belek katalog dengan standby pegang hp ( nie sue yang mengajikan kami jadi paparazi okeyy..* ya ampunnn bukan salah kami yerr..sila salahkan si sue..huhuh)

abeh semua lorong rak kami redah..sambil berkata-kata betulkah pompuan bersamanya itu wife..atau kekasih gelapnya jugak kah..huhhh lelakii! Sungguh pandai menabur janji taat setianya..wahhh jiwanggg * tetibe

Melihat trolinya yang penuh dengan barang-barangan dapur n rumah..kami agak kekagetan disitu..apakahhhh???...ohh neyhiii neyhiii..katakan neyhiii!!

suspek

Agak lama gak kami mengekorinya..si dak sue terpaksa kami halau duk jejauh sbb sememangnya mamat tuh mengenali sahabatku ini..haruslah kenalkan kira baru 4 hari lepas bertentang mata kan..*stekmen berani matikkk

Penyudahnya si mamat nie perasan yang diekori...hahahah kantoii..yang part lawak ala lawak king dia buat..punya ler nk cover sampai kan pegang botol minuman 4 botol letak kt pipi kiri kanan cover muka uols!..hahahaha! tak leh blah okeyyyy.

Start dari situ mamat nie pun dah menjarak-jarakkan kedekatan dan kerapatan semasa soping mengsoping dengan perempuan itu..nape bang?..rasa nak demam kee.. ;)

So dipendekkan citerr..we ouls tk nak follow dah dan tak semena-mena jugak aku terpaksa...TERPAKSA okeyyyy!..sila ambil perhatian dengan ayat TERPAKSA itu..aku membeli telor sudahnya..kunun cover punya pasal....rasa tak senonoh plak kan masuk kepor tak beli ape-apekan..dah ler awal-awal masuk tadik aku seolah-olah jadik suspek oleh security kepor tuh..kang tak pasal-pasal kami ngekori mamat tuh..si security plak ngekori kami..camner tuhhh..hahahahahaha..* guling guling gulingg

mangsa keadaan

sepanjang perjalanan balik ke rumah dalam kereta we uols masih membincangkan serta wat post mortem tentang kejadian tadikk...siap memtarbiah ditarbiah lagikkk..adusss korang lenguh rahang mulut aku duk hok golak wat lawak bodo lagikk korang...hohoh


Nota Hati:..jaga-jaga cik salmah dan abg ramli kt luar sana..kami adalah paparazi part time..;)


5 comments:

Unknown said...

telur tu tumpang glamer siot..hahahhhaa

jue said...

WAH...DASYATTTT BETOI KORANG PUNYE 4TIME KAN...

Tuan Punya Blog said...

Ina > rugi kite tak pakai spek itam ngan topi beso kan..bru glam gegirlrazi..hahaha ;)

Jue > baru tauuuu korje kitaorg yeaa...pecam ada berani nk mengajikan kitaorg tak..*huh muka ganas nih

sue said...

paparazi kamikaze

Tuan Punya Blog said...

sue> jadik paparazi kamikazi untung..si sham tuh ensemmm..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...