Thursday, July 16, 2009

Accident..

Keretaku accident!!..ayat dan trajedi org yg paling xsuka! So hari nie aku cuti..nk meyetelkan hal ehwal claim n repair kete aku..di saat2 begini ianya berlaku semalam lunch time..adusss!..nie lah org selalu cakap..kite nie duk selalu beringat time drive..tp dalam beringa2t tuh orang lain plak dammm..kite plak!..sakit pedih rasanya..

trajedi nie berlakunya semalam dalam building opis aku gak..pintu masuk parking. Balik dr lunch sbl masuk parking tuh ada palang..so depan kete aku ada 1 kete then aku yg ke2..belakang aku ada sebiji lgi kete..ntah camner kete depan aku nie terlampau rapat muncung kete ngan palang tuh..iye la selalunya la kete masuk jer..security tuh naik kan palang..semalam lambat plak benda alah tuh terangkat..so kete no. 1 undur sket..then stop..tetibe berundur kebelakang lagi..aku dah rasa was2 sbb jarak kete dia dh dekat ngan kete aku makin dekat..then aku tekan hon2..tinnn.tinnnn..nyudahnya dammmm!!..bergegar aku rasa..aku tak leh nk undur sbb ke blkg pun ada viva sebijik lagik ..sekelip mata berlaku!..co-pilot aku tergamam sbb sbl trajedi tuh dah kami bunyikan hon beri amaran..tp xdengar gamaknye..trus kissing muncung kete aku..tgok2..udah berangkat bonet depan..renggang bg tepi kiri kanan..bercalar usah citer ler..bonet tuh bila tekan blah kiri kanan terangkat bgitu sebaliknya..sib baik plat kete tak pecah..aku bru jer ganti tak sampai sebulan plat depan tuh tukar front lain.

dengan segala penerangan dan akui kesilapannye..aku malas nk citer pjg n pening2 kan kepala pasal hal camnie..aku cakap kite settle.."ai gie workshop repair..then bil ai bg kt u"..sndiri mau ingt la kan..risikonye..dia setuju.

begitu lah stori mori semalam..seharian aku bad mood gara2 trajedi nie..wpun dia bayar kos repair..tp bab2 bila dah kete accident..aku rasa cam xbest dah..xtau ler org lain..tp bg aku itulah perasaan ape yg aku rasa...gambo2 masa kejadian esok aku tempek kan..arinie tk dek mood lg..nie pun leh dikatakan aku meluahkan perasan kt my blog ape yg telah terjadi semalam..

Nota kaki: kata bidalan..pahit akan manis akhirnya...tp pahit ini amatlah sukar untuk ditelan..sob sob sob

1 comment:

Ernie Zuraida said...

alar syiannyer...... ernie pun tension kalauk eter kena calar ker haper ker... keter tuh dah jd cam brg sgt penting...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...