Wednesday, March 20, 2013

Pertandingan Memasak Sempena Hari Wilayah & Hari Wetland Sedunia 2013..Part 3

Okey kesinabungan alkisah yang tertunggak....kebizian melanda diri tuan tanah ...arap dimaafi ;)

Kali nie aku tempek semua gambo-gambo dari meja no. 10 tuan tanah yang ambil bahagian dalam pertandingan ini...

so korang layan jer arrr yerr

alhamdulillah walaupun mendapat tempat ke-6..dapat gak saguhati....*wink wink ;)

finally deco..


menyelerakan kan...tak menahan nengok ikan kering sepat tuh...pembuka selero

aku adalah pencinta ikan kering sepat...memang sedap..makan boleh bertambah-tambah...cuma kalau makan berhati-hati takot kene tulangnya...sebab tulangnya kalau tercucuk jari..rasa 'bisa' sangat..



tahun nie semangat nak ada dessert & buah...hasil kerjakeras tangan...

siap sorang juri tuh tegur aku... dia tak tahu ada buah pear yang besar camnie.....aku terus rasa errrr...errrr...errr....felik nih juri bertanya soklan camtuh...kihkihkih :D

buah pear kuning tuh (apa ke mende nama komersialnya ntah)...sebijik RM2.50 yer anak-anak..

buah nih memang sedap..ranggup sangat..krukk krukk munyiknyerrr.....banyak air..kira sebiji ko makan..leh kenyang arr


asam pedas ikan patin + daun kesum


mungkinkah ini akan menjadi kenyataan?...insy'allah...korang doa-doakan yerrr...ameeennn :)


para juri menilai dan merasa masakan aku...

part best..juri pompuan yang pakai baju hitam tuh....cakap ikan aku fresh....uiiii kembang kuncup idong aku..

ikan air tawar nie..kalau kita membeli..kena pandai milih...tengok insangnya...tengok matanya....isi/badannya bila ditekan  jangan 'benyek' ...pastikan badan ikan tuh 'pejal'...jangan 'pejal' sebab di'ais'kan...



Yang masak lomak menu masakan dari teman saingan aku...ikan keli salai masak lomak cili padi

saje bawak ke meja aku..sebab kitaorang nak menjamu makan bersama-sama kawan-kawan yang datang memberi sokongan kepada kami

seronok nengok dorang makan..bertambah-tambah...siap ada mintak lauk ikan patin untuk tapau lagikkk...syukran..

memang aku masak lebey...ikan patin tuh 2 ekor aku masak..saje lebihkan nak bagi kawan-kawan...sebab tahun lepas tak cukup katanya...tak puas makan...


terima kasih kepada my fren aka asst aku..cik sue..membantu dari awal perancangan hingga selesai semuanya.....masuk nih tahun yang kedua dia bersama menolong menjadik asst aku...cayokk cayokkk!!

dia jugak sudah menunjukkan minat yang sama...minat untuk pertandingan..mencabar kemampuan diri sendiri


kawan-kawan yang datang memberi sokongan padu tepu gittewwww... ..berani korang tak memberi sokongan....derhaka namanya...panah petir kang...hahahahaha

mereka datang siap bawak kuarga..anak-anak lagikk...meriahh uols


part pose mengedikzzz wajib okeh...hahahahhaa

okeh..kita jumpe tahun hadapan...dengarnya pihak penganjur akan mengadakan pertandingan ini lagi dalam tahun ini....apa-apa pun kita tungguuuuu

aku mengutarajkan pendapat dan saranan agar pihak penganjur...next kalau nk diadakan pertandingan memasak ini...

seeoloknya dibuat ditapak ini...memang sesuai...suasananya redup..pokok besar-besar so sejuk...dari tapak tahun sudah..belakang AG tuh..panas ok...sebab kawasan lapang pokok-pokok pun baru nak membesar...


Nota Hati: segala penat hilang kita mampu mendapat kepuasan sendiri...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...