Tuesday, July 21, 2009

Kurang ajor..terlebeh ajor..tidak berajor??..Budi bahasa budaya kita

sambil2 tuh jejalan kt dalam PGH nie..
gaya kontrol macho..umo bru 6 taun telah menunjuk2 tanda2 awal kemacho'an nye
si tembum nie itut gak..dak tecik balqis

si apang & eicha..mak pak diskuss..dorang ligan dalam nie..


dalam ngah2 leka aku baca paper..tgok2 udah lolap budak nie depan aku..
kengantukan sungguh rupanye..uishhhhh..anak sapaaaa lah niee
mawi-ekin mengunakan khidmat tempat ini semasa perkahwinannya dolu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
part nie yg aku nk kongsikan stori mori ape yg berlaku..
diskuss n diskass
yang berbaju kuning tekun mendengar penerangan..tet!

satu lagi lambang kemegahan PGH yang akan dibangunkan tidak lama lagi..bersebelahan ngan PGH yg ada skg nie..hotel n apartment PGH

dengar dan melihat mmg ler terasa keistimewaan nya..iyer la tempat mewah 6 star kan..tp bg aku ada benda lain yg lebih penting yg harus aku fikirkan n dahulukan..banyak gak penerangan yg diberikan oleh girl tuh..aku malas nk stori mori cerita tuh kang panjang berjela nk menaipnye..kalu nk selesa..bayaran nye pun mewah ler kan..so harus di ingat diri sendiri yer..

tapi ape yg aku nk luahkan ketidakpuasan ati aku adalah selepas girl tuh beri penerangan disini adalah dipandang dan dinilai budi bahasa org kita terutama berdepan ngan client2..selepas diberi bla bla bla..dipanggilnya manager nye untuk memberi kata putus n penerangan lbh detail sb girl tuh tk leh (aku tanya kenapa pas kt org lain..katanya dia tak ada kuasa veto untuk menerangkan lbh lanjut)..so datang ler si bro nie..dengan muka kerek nye..ngan gaya2 dia nyer buatkan aku naik getik melihatnya kelaku nya..menerangkan butir2 selaju n sepantas yg mungkin (sambil lewa..aku yg duk depan terkial2 dan terkompius2 tgok muda dier..paling aku tk leh terima dier kunyah cuing gam..korang rasa begitukah adab ketika kamu bertugas ngan pelanggan?..ngunyah ngan keje sambil lewa..aku maleh nk pjg stori..ape2 pun aku puji si girl tu bertugas..berhemah dan bertanggungjawab melayan tetamu n client spt kami..tp disebabkan spoil bro tuh..aku trus nyampah!..lom abeh citer trus dia hulur tgn salam (cara yg amet ler kurang ajornya)..kami termangu2 tetibe hulur tgn trus dia blah jer.. bila ditanya kenapa yur manager u tuh..girl tuh bgtau dia sound buang masa jer..apekah??!!mmh aku bengang time tuh..aku tanya girl tuh nape cam tuh melayan client..dia pun tk leh kata ape..heloooo!!!..aku datang nie pun atas jemputan korang tauuu..pihak sapa yg tergedik2 kol memanjang untuk minta kami datang ke PGH nie..sampai berkali2 menelepon..berhari2 memujuk (aku nk guna istilah nie..ngalahkan jualan langsung)..bila tiba harinya..pepg dah siap kol tanya kt dimana datang ke..bla bla bla.(untuk menjaga hati client kan)..tp bila disana hampehh! bila ditanya ape tujuan jemputan ini..cuma diterangkan sket jer..cuma pesanan kamera leh bwk tp handycam tk leh..itu macam ka!
aku tak salahkan management serv dorang..tp dalam 100 org mesti ada sorang dua yg berperangai gini kan..so pihak2 terbabit..skodeng2 ler pekerja kalian..
actly benda nie aku dah tahu dari kakak opis aku yg sama joint sebelum nie..tp disebabkan adik aku mendapat jemputan nie dia mengajak aku untuk menemani dia..iyo la akak dia nie kan byk cakap n tanya..mmg sesuai bonar lah di ajak dalam part nie..sebelum pegi aku dha terangkan serba sedikit pd adik aku benda nie..tp untuk nak puaskan hati dia dan tahu lebih lanjut maka bergerak ler ke sana..itupun awal pepagi dah gedik2 kol..tanya dah gerak ke..kaunter kami buka jam 10.45 la..bla bla bla..( time tuh mmg manis giler suara )

so ape2 pun aku cakap kt adik aku..fikirkan byk benda lain yg lbh penting..ada tanggungan yg harus di dahulukan..utk jangkamasa pjg kita tk tahu ape akan jadik (dia keje swasta)..iyer la time2 gawat ekonomi nie jgn wat memain..harus ler beringat..setakat nk bercuti n keistimewaan tuh aku cakap..ape lah sgt setahun bape kali ko nk bercuti..nk istimewa?..aku leh aturkan dgn keistimewaan aku kalau hendak..tk yah membazir byr tiap2 bulan cam bayar utang bank plak..loan ngan bank pun sekurang2nya dapat gak duit puloh2 ribu..leh buat benda lain ngan duit tuh..nie kita plak bayar kt dia dalam jngkamasa pjg..sonang citer bg aku..tidak memadai n berkemampuan org2 spt aku..yg tidak beruang..opss silap berwangg..

so..bagi mereka2 sahabat2 aku yg pernah menerima jemputan ini dan akan menerima jemputan ini akan datang..kalau korang nk 'merasa' ape yg kami lalui dan stori nya..xsalah nak mencuba ke sana kan..tp aku ingatkan berfikir2 ler sbl membuat keputusan drastik..kalau korang byk duit ada aku kesah..tp yg so-so tuh..fahem2 jer la..
~ khidmat pesanan masyarakat nie dijaja oleh orchid ~
Nota Kaki: tepuk dada bukan tanya selera..cubit peha kiri..peha kanan sure tk terasa kan..tp sakit bagaimanakah yg ko rasa?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...