Monday, July 27, 2009

Jom Makan Buah

Bertempat di Taman Warisan, Putrajaya berlangsungnya pesta makan buah-buahan tempatan selama 2 hari..
so..kita layannnn jer arr yerk..
taraaaa..selamat datang!


khasiat2 dan petua nye..

macam-macam jenis anak pokok ada dijual gak..

part best jer nama pokoknye kan.. rambutan anak sekolah!
camner ler upernye rambutan tuh nti erk..

orkid pun ado..aku sekadar tgok n lihat jer..
sbb puratanya jenis dan corak orkid nie aku telah memilikinya..aku nak tggu pesta floria n garden next week plak..lagi byk pilihan time tuh kan..

pusing2 hauskan..harus dicuba air jambu batu nie..sodapp!..tambah asam boi..lagi sodapp

hasilnya yg dibawa pulang..cempedak nie aku nk mengorengnye nti..yumii yumii

sajer nk dengki tunjuk kt korang betapa cantiknye isi dalam manggis nie..maniss giler

psst2>>>..yg bes nye pegi time2 last day nie kengkawanku sekelian..dapat harga murah..aku dapat manggis 3 kilo 5 hengget..hehehehe, dapat duku langat 2 kilo 5 hengget..n 2 biji cempedak 5 hengget jer..berjengjeng kiri kanan aku membawak balik semua buah nie..berat tui...so korang leh tau bape kilo yg harus aku jengjengkan..ahaks! mesti korang pelik nape aku borong byk kan..setakat seorang nk makan kan..ekceli omak n abah den nk datang umah arini ( ptg nie bru sampai). So sebagai anak mithali hidang2kan ler buah2an tempatan..sekadar membalas buah tangan doyan n rambutan yg omak kirimkan kpd aku 2 mggu lepas ..hehehehe..baik punya anak kan..

2 comments:

Unknown said...

Salam Kak Nur..just nak share link je ngan kak Nur
http://minumalphalipid.blogspot.com
kalo rajin follow la yerk

Unknown said...

MANA MAGGIS NYE..CEMPEDAKNYE ADA ..HHHEIHEHE
SOK BLI LG YE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...