Friday, July 10, 2009

Aku Nk Gelarkan Org Nie Jenis Apekah?!!

Dari semalam aku dah hangin tul pasal nie..ntah umat mana suka2 ati jerk letak sampah kt tepi laluan umah aku..ape susah sgt ke nk gie ke umah sampah tuh??!!!!..

dulu ernie ada bercerita pasal perkara nie penah terjadi kt umah dia gak..tup2 tk lama umah aku plak..
aku rasa nie jenis mak pak nye suruh anak buang sampah tp budak2 nie maleh nk menapak ke umah sampah dorang letaknye di umah org tk pun ditingkat umah org lain..yg mak paknye ingt iyo2 ler anaknye gie bunag sampah tempat betui..kalau org tua yg buat kerja nie mau nye aku lekatkan muka dier kt dinding umah aku tuh..jgn suka2 ati nk letak disitu..aku tk suka tau!

balik keje semalam aku tgok sampah tuh betui2 dah beralih tempat letak ke tepi grill umah aku plak..pandai tul dier berjalan kan..yg mengalihkan tuh pun satu..elok2 sampah tuh kt ujung laluan umah aku yg pergi rajin sgt letak kt pintu grill aku pesal!! ingat aku nie part time alam flora ke!

aku tggu gak klu cleaner2 apartment nie buang..rupanya idak jugak..klu aku jd cleaner pun aku tk mau buang gak sampah org suka2 letak camtuh kan..tp inilah sikap manusia yg aku tk faham nk digelar ape..mentaliti tk dek! kesedaran sivik tk dek!!!

MMG AKU HANGIN!..KLU AKU TAU/JUMPE SAPE NIE..BUKAN TAKAT LANGIT TINGGI RENDAH..DENGAN ORG2NYE NTI AKU AJOR 'UMAH AKU NIE BERAPA TINGGI RENDAHNYE'..cam kawan aku cakap..penumbuk blah kiri masuk sepital..penumbuk blah kanan sah masuk kuboq!

ape yg korang rasa klu berada di tempat aku?..sob sob sobb

Nota Kaki: rasa nk kung fu tau jer!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...