Monday, March 11, 2013

Pertandingan Memasak Sempena Hari Wilayah & Hari Wetland sedunia 2013: Part 2...jom masak-masak asam pedas..

First saje nak tempek hadiah kemenangan...hahahahaha kemenangan kata ko kan....

ok la dari tak ada kan....seronok ape...hahahaha

bila dah menang...musuh sebelum nie terus jadik baik...sebab tak terasa hati sangat...dua-duanya dapat saguhati cuma kedudukan carta jer lain...

tapi aku nak bagtau jugak...budak tudung ijau tuh tak leh langkah border line otai ok...kahkahkah*keji


ok..jom layan...

 muka ada tenyum jugakkk....


sebelum masak..sessi taklimat kepada peserta-peserta memasak..

masa diberikan satu jam..memasak dan mendeco...so pandai-pandai la ko mengejar masa ok..

tapi semasa ko memasak tuh..pastikan ruang tepat yang disediakan bersih jangan sepah-sepah..comot bagai..sebab nanti juri-juri ini akan menronda wat spotcheck....itu semua point...


 pasangan suami isteri ni dari seri kembangan...masak asam pedas melaka kaw katanya...

berjiran dengan aku...dua-dua masak asam pedas....sorang stail melaka..sorang stail johor.. :D


peserta ini pertama kali aku nengok dalam pertandingan ini...wahh ramai sudah pencabar kepada otai-otai yang pernah menang...

tapi dari segi cara dia masak..deco..persiapan..aku syak bro nih memang ada restoran sendiri la...


Oh ya..tema diberikan..masih mengekalkan ikan air tawar....so pilihan jenis masakan...asam pedas dan masak lemak cili padi


stylo kan bro nie masak ...crispy talapia gravy sour spicy sauce




ini menu dari orang melaka...dari solok menggong (ada erk nama tempat nih kat melaka?)....tak menahan aku nengok telo asin tuh...lapooooo terusss




suka sangat tengok kek pisang tuh kan....lembut moist jer kan...



Sessi juri mencuba rasa masakan peserta....ini masakan teman aku...dengarnya panas telinge juri..kepedasan sungguh... masak lomak ikan keli salai




kreatif ikan keli dalam buluh...gigih tuh cari buluh....

 masak lemak cili padi ikan keli rebung madu










sessi merasa masakan aku...hehehehe...nengok-nengok ada orkid kan...so table aku ler tuh..debar-debar...

Akhir pertandingan upacara penyampaian hadiah kepada pemenang...


masa lauk aku....hehehehe...tunggggguuuu..entry sepcial ma..


Nota Hati: seronok melihat stail2 masakan kawan-kawan..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...