Wednesday, January 4, 2012

Jenjalan tengok kapal selam di Pantai Klebang....Melaka

Ok kita sambung kisah cuti-cuti melaka...kali nie aku bawak korang jenjalan di pantai klebang sana...terletak dipersisir pantai...satu tarikan utama di negeri melaka selain dataran yang luas terbentang terpacak 1 Malaysia yang besar gedabak tengah2 dataran sana.

Aku difahamkan bahawa tapak dataran ini dulu adalah laut...then ditambak-tambak...maka kelihatan laut yang dulunya dekat kini semakin sayup ke hujung...tapi masih ada laut lagik la.....giler ko tak dek laut...

Projek menambak pun aku nengok dah kira-kira kawasan nie nanti mesti jadik value yang mahal...sebab dihujung dekat2 laut sana...dibina lot-lot banglo...

emmm harga..sendiri mau ingat la kan....kalau dibuat rumah ala-ala cam kt Dubai yang bentuk palma tuh...harus pitam bila dengar harga kan..

Jom layan gambar kapal selam nie...

Jangan pulak ko gegila tanya aku soklan sengal.....kapal selam nape tak menyelam kan...harus aku kung fu taw ko kt situ... :P

ini adalah satu projek tarikan pelancongan terbaru di negeri Melaka selain kapal kayu yang besar berlabuh ditengah-tengah bandar Melaka sana.....dekat-dekat cruise sana...sapa penah naik cruise tuh?..angkat tangan!!!.....aku tak penah naik ok..sila percaya...hahahahahha...

cuma lalu jer...sebab time aku lalu siang....aku nak naik time malam jer...sebab pokcik-pokcik kat situ cakap...naik malam baru cantik...


Kapal selam ini masih diperingkat penyelengaraan.

Proses pemindahan kapal selam terpakai jenis Agosta 70 dari perairan Melaka ke Tapak Kompleks Muzium Maritime Klebang...

so nengok pun dah dekat...tapi dipisahkan oleh pengadang zink biru tuh je..


okeh ini maklumat setakat disember 2011 dahulu...


jom kita pergi lepak-lepak tepi laut....beranginnya kuat tui...aku dah feel-feel berdiri atas kapal sambil pejam mata...(ala-ala titanic ko) :D

tapi biasa la..laut walaupun berangin kuat...rambut ko mengerbang-gerbang...tapi tetap rasa bahang laut kan...sebab tuh aku tak suka pergi laut...petang-petang memalam tak pe...view pun cantik kan..

deretan gerai-gerai menjual layang-layang....sememangnya pantai klebang nie..port untuk kaki-kaki layang-layang la...purata setiap inci persisir laut..semua dok menerbangkan layang-layang

Papan merah bertanda amaran itu tertulis -->> JANGAN BERENANG

Aku siap cakap ngan abah aku...berenang tak boleh...tapi menyelam boleh :D

nengok pokok-pokok tuh..betapa kuatnya angin bertiup

Nak naik kuda pun boleh...kene bayar la kan..ko pun nak masuk toilet awam kene bayar gak kan.....iye dok?

Masa kuda nie lalu depan aku...aku cakap...macam nak naik kuda...macam la kann walaupunnnn...

tetibe ada satu suara diujung-ujung telinga aku terdengar -->> " baik ko tak yah naik..aku bukan kesian kat ko...tapi kesian kat kuda tuh...sakit pinggang dia nak nampung ko'...
cisss cisss!!! *tumbuk2 pokok rhu kat situ :(

aku nengok kuda nie pun..macam tak sihat...body tak mantop gittewww...*motip

dari jalan besar...ada lalauan boleh masuk hingga ke persisir pantai ini. Boleh park kereta dekat-dekat pantai...tapi hati-hati..kang ader tayar kereta terjelus...maklum arr pasir tambak....jenuh menolak plak..


Lambang 1Malaysia di dataran pantai klebang...sekarang ini apa-apa acara yang besar-besar dibuat disini...padan dengan namanya dataran,...memang seluas-luasnya

so kepada yang nak datang melaka..pastikan korang ke sini...yang pasti ko harus beli belacan..cencaluk...pekena coconut shake yg femes hemes itu..

Nota Hati: next!!!...jenjalan cari makan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...