Monday, November 22, 2010

Ibupejabat Polis Daerah Dang Wangi KL

Semenjak awal tahun 90an aku berpindah ke sini..amat jarang sekali aku menjejakkan kaki ke tengah-tengah town KL sanun tuh..bukan perr...dah merasa sesak napas semasa dok area sana...so bila dah duk sini rasa ketenangan sikit...nak menempuh jem pun dah rasa malas nak masuk KL kalau tak ada tujuan..

dah namanya pun dah lama tak pergi KL kan..aku agak terkezut tengok Balai Polis Dang Wangi nih...dolu balainya kecikkk ajerrr...kalau takat berlari keliling balai pun 2 minit dah abeh pukul keliling...tapi yang baru nie...maghaikkkkkk super duperr besauuu okayyy

Namapun dah berubah dari balai ke Ibupejabat Polis Daerah...

kalau dolu masa balai kecik tuh..kat situ ler kalau memalam minggu operasi..semua budak2 rempit ker ape ker....berduyun turun trak tak pun nyorong moto memasing ke balai. Then leh lihat dorang-dorang nie elok bersusun mencangkung bersila depan balai.....aweks pakwess semua kene angkut.....ciannnn..sapa suruh buat hal kan...silap haribulan tido lokap...

cantik kan...siap ada masjid or surau erk..sekarang nie surau pun dah besau2...siap sekali ngan kuarters

tapak sekarang lebih besar...dolu kalau korang perasan sebelah balai ada parking lot* malah giler klu park kete kat situ...silap haribulan KL hujan..leh banjirr

sekarang nie semua tanah dari tapak lama sampai ke hujung traffic light bersebelah wilayah kompleks tuh dah jadik balai polis..


so..korang yang merempit2 tuh..awassss lo...balai dah besau nih..banyak leh sumbat nanti...aku rasa lokap pun bertambah gamaknya..gggrrrggrrr

Nota Hati: perubahan mengikut keperluan

2 comments:

Unknown said...

erh erh..kalau tahu nak masuk blog, dah g menyelit depan kamera..hahaha

Orchid said...

Iena: kalau aku pegang camera tuh..xreti2 lagikkk...hahahhaa. Lgpun masa tuh ko jalan depan dr aku then dok leka mgomel pasal rega parking area situ kan...so mana ko perasan aku snap gambau..ekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...