Monday, November 16, 2009

Penyampaian Sijil Sekolah Abang -Tadika Nur Furqan

Semalam adalah hari penyampaian sijil sekolah si abang kimi (anak sedara aku) di Tadika Nur Furqan di Klang..sbb aku pun tak ado program weekend nie..so harus ler aku pergi menyemarakkan semangat si abang bila buat persembahan nanti... Selalunya time-time begini mak paknya wajib hadir..maklum arr anak nk terima sijil hujung tahun kan ...

Next year si abang kini nie dah tujuh tahun..so first time masuk alam persekolahan sebenarnya..iye la sebelum nie kira orang cakap pra-sekolah kira ala-ala sekolah 'makan-makan'..tk gitu..kan kan

meh kita layan gambo2 yang sempat aku candid masa dia membuat persembahan..termasuk ler dikir yang kumpulan dia menang masa pertandingan tadika-tadika seluruh negeri selangor yang lalu di Stadium Melawati turut dipersembahkan semula..

melihat aksi2 anak-anak kecil nih akan membuat kita leka, senyum dan tergelak..yang pasti mereka tidak berpura-pura serta jujur melakonkannya serta menyanyikannya..nama pun kanak-kanak kan..

aku meminjam kata-kata pengetua tadika ini semasa awal ucapan aluan-aluan ya semalam... "layanlah mereka (anak-anak) ini seperti kanak-kanak..jangan dilayan seperti orang dewasa..mereka tidak tahu apa-apa..belum masanya mereka berada di situasi seperti kita sebagai orang dewasa.."

Ketika ini aku melihat mata anak-anak ini berkeliaran kiri kanan mencari kelibat si mak ayah masing2 didepan pentas..mereka mengharapkan mak ayahnya turut serta melihat mereka pada hari ini..hanya senyuman dan tepukan buat mereka juga membuatkan anak-anak ini gembira..

Bila dah ternampak mak ayahnya..maka terukir senyuman diriak wajah anak-anak ini...aku suka melihat situasi begini...bahagia kan..comel jerrr

si dak kecik nih mesti nk melilit kt aku jerr...maklum arr mama nye nih kan suka melayannya

Nota Hati: kau gembira..aku gembira..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...