Tuesday, December 17, 2013

JJCM:: Makan-Makan Sempena Besday Katanya...Di AYAMAS..Ader yang tak best dalam bestnya

 Lunch hari jumaat adalah masa yang sesuai nak lepak lelama..

So kitaorang zass ke ayamas di Bangi sana...kasi panjang langkah sikit..

Sessi makan-makan ini pun kitaorang amek Groupon Voucher gak...untuk 2 hidangan 2 orang makan hanya RM29.90

Kalau ikutkan harga asal kalau 2 hidangan yang sama seperti di groupon  ialah RM40

Nampak tak....diskaun mengila ok...tak rugi kita amek voucher groupon ini..tapi kene tengok yang betui-betui berbaloi arr

Biasanya aku lebih suka amek vocher groupon ini kalau bab makan...coti-coti..hotel ...


untuk hidangan seperti diatas dan dibawah ini harga biasa RM19.90
( termasuk air & ice cream)



air & ice cream yang termasuk dalam pakej hidangan...Aku amek Fresh Soursop no ice

Cuma ada bab yang aku nak komen services kat sini agak melembab...nak kata orang ramai dalam restoran..tidak jugak...masa ini sakit hati sangat..services untuk hidangan ice cream..lambat gilerr..

Bayangkan kitaorang dah abes makan..dah rasa nak blah..ice cream tak sampai-sampai...pakkal ler benda dah berbayar..kalau lom berbayar baik blah jerr...tak koser nak nunggu 

Then satu lagi..ayam tuh rasa cam tak bape fresh..keras sikit...tak moist..bila ko potong ayam tuh ibarat ayam baru kuar dari peti ais 10 minit...dan hidangan pulak agak tak panas...makan pun so so ajer lah...

Potato mix salad tuh agak kelaut rasanya...setiap pinggan kami semua tak abes makan potato salad tuh... rasa yang betul-betul kenot go kat tekak...something rasanya..nak kata mayonis tuh yang len macam rasanya tak jugak...tapi memang buat kitaorang tolak ke tepi pinggan tak makan pun...hurmmm

memang rasa frust...first & last arr aku makan kt branch disitu...mahap yer ayamas warta.... :(

Perhatian yer..branch Ayamas di Warta Bangi..sila tingkatkan prestasi kualiti kerja korang...bos-bos branch sila ambil perhatian..

Hak kami adalah pengguna dan pengunjung restoran harus diutamakan...


Ok kita larik sikit topik jap..

sebab pernah terjadi semasa aku makan di fast food restoran jugak yang terkenal dengan ayamnya...*wink wink

semasa aku menjamah whipped potato yang disirami sause tuh...terkedu jap..rasa meloya sungguh....terus aku stop...terus tolak ke tepi..tak pe abes makan nanti aku nk bagitau staff kat kuanter tuh..

selesai makan..aku mengadu yang potato tuh rasa kelaut...ader bau dah lama..benyek dia len macam...kira kalau ko dapat imagine rasa 'muak' baby..gitewww lerr

terus budak tuh arahkan asst dia check..aku nampak budak tuh kemain menjenguk dalam bekas tuh..terus rasa..siap angguk-angguk

maknaya aku tak salah...last staff tuh nak mengantikan aku dengan snack lain..tapi aku tak nak..sebabnya aku dah kenyang makan ayam dengan coleslow tuh

Cuma aku cakap...akak cuma memberitahu..jangan nanti next ada orang yang terkena..dimaki hamun dengan high pitching plak ...kira akak nie masih bersopan nak tegur...hahahahha...staff pompuan tuh senyum jerr...macihh kak sebab bagitau kami..

iyer..cecama..trus aku blah..*ngehngehngeh


untuk ice cream ini yang kami tunggu dekat setengah jam...ko cuma cedok jer..bukan nak bancuh nunggu mengeras ice cream dik oii...adusss


jom korang layanz ajer arr menu-menu yang terdapat di Ayamas ni..

rasanya tengah promo sekarang nih ...tak tahu arr sampai bila..








Teguran itu membina..bukan membawa disaster...jangan kuat menyentap melulu...baca..kaji dan fikir



Nota Hati: cam tak dek mood nak kuarkan entry ini..tapi kene jugak

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...